Dag 27 - 14 mei 2012 - Reisverslag uit Lavacolla, Spanje van Frans Schepers - WaarBenJij.nu Dag 27 - 14 mei 2012 - Reisverslag uit Lavacolla, Spanje van Frans Schepers - WaarBenJij.nu

Dag 27 - 14 mei 2012

Door: caminofrans

Blijf op de hoogte en volg Frans

14 Mei 2012 | Spanje, Lavacolla

Vandaag van Melide naar Lavacolla, 42,5 km en 65925 stappen. Vertrokken om 06.30 uur en aangekomen om 16.00 uur. Vanmorgen vertrokken in de ochtendnevel bij een temperatuur van 12 graden, heerlijk om te lopen. Mooie en rustige omgeving vergelijkbaar met de Eifel en de Ardennen, alleen komen daar geen eucalyptusbomen voor, hier wel, geïmporteerd uit Australie. Na twee en en half uur lopen Arzua bereikt en daar begon me toch een circus, tientallen zo niet honderden kleine rugzak toeristen, anders kun je ze niet noemen, op de Camino en maar kwebbelen en kakelen. Alle talen gehoord maar Engels en Duits hadden de overhand. Had je een dertigtal met moeite ingehaald, ze nemen de volle breedte van het pad in beslag, dan wachtte de volgende reeks alweer. Dit is door gegaan tot O Pedrouzo, ongeveer 19 km verder.Ben geen 10 echte pelgrims met een grote rugzak tegengekomen. Om ongeveer 13.00 uur na 32,5 km in O Pedrouzo aangekomen, veel te vroeg. Dacht rustig op een terras te kunnen gaan zitten en broodje te eten met een kop koffie en daar is de kleine rugzakmeute weer en nemen alle terrassen in hun bezit en maken er een complete Valkenburgse bedoening van. Toen ook nog bleek dat er en hele boel in de diverse herbergen zouden overnachten was het voor mij snel bekeken, hier blijf ik niet.Ik hen mijn pauze verlengd tot een uur en ben toen weer op pad gegaan, uiteraard richting Santiago. Na ongeveer twee uur lopen aan gekomen in Sampayo, niet opzoeken staat niet op de kaart, maar is een deel van Lavacolla waar ook het vliegveld van Santiago ligt. Zit nu in een klein pensionnetje voor 30,00 euro, incl.avondmenu en ontbijt en ligbad en morgen pas om 10.00 weg. Nog 10 km naar Santiago. Ik kan de stad bij wijze van spreken al ruiken. O ja, de weg rond het vliegveld is echt niet zo erg als sommigen zeggen, je loopt gewoon door de natuur en ik heb geen vliegtuig gehoord of gezien. Zet de champagne maar alvast koud. Groetjes en tot morgen Frans.

Overnachtingsadres:
Hotel Restaurant Ruta Jacobea, Lavacolla.
Beoordeling: 8,5

• 14 Mei 2012 - 15:37

Ans:

Morgen dan 10 hele bijzondere kilometers, ik neem me pet af en maak een diepe buiging voor Camino Frans!
    Op naar Santiago...

• 14 Mei 2012 - 16:23

Mieke En Gerard:

Hoi Frans, morgen delaatste loodjes.
    Fantasties, ik neem mijn petje voor jou af, een geweldige prestatie en dat op jouw leeftijd, nietwaar opa?

Gr. Mieke en Gerard.

• 14 Mei 2012 - 16:43

Reihoo:

Super Frans!

Geweldig gedaan, je bent er bijna!
    Denk er wel aan in het Pelgrimsoffice morgen wat je opgeeft als intentie van de gelopen tocht. Voor de sportieve prestatie is er een ander soort Compostella als voor de bedevaarts camino naar Santiago. In Finisterre en Muxia kun je ook oorkondes krijgen.

Succes!! Rein

• 14 Mei 2012 - 17:46

Corrie En Gerrit.:

Ola Frans.
    Wij zijn een week bij Sas een Ger in huis geweest.We moesten de Poezen verzorgen.We zijn net weer bij ons thuis toen kregen we een sms ze waren net geland op vliegveld Weeze om 19.30 uur.Frans de eind streep is in zicht geniet van de laatste Km's en vier de aankomst meschien wel met de andere Camino's Morgen veel loop plezier en van ons al de felicitatie's
    Groeten Corrie en Gerrit.

• 14 Mei 2012 - 18:00

Reihoo:

O ja, nog dit:

Lavacolla betekent: "was je snikkel".
    Hier wasten de pelgrims zich vroeger, voordat ze in Santiago aankwamen.
    Je doet dus precies hetzelfde.

Rein

• 14 Mei 2012 - 19:10

Annie:

geweldig we doen het niet na (was er wel van overtuigd dat jij dat ging redden) jammaer dat we je niet kunnen binnen halen met een medaille
    krijg je als je thuis ,komt morgen een fijne dag en nog een paar daagjes genieten voor je weer thuis bent
    grt will an guus

• 15 Mei 2012 - 06:33

Saskia:

Wij zijn weer thuis na een geweldige tijd op Mallorca. Veel gezien en beleefd, lekker gegeten en gedronken maar ook voldoende relaxtijd gehad op de vele mooie strandjes. Nog een dikke week en dan komen mam en ik richting Santiago om je op te wachten na terugkomst van de verlengde camino.

• 15 Mei 2012 - 10:10

Bo Scheeringa:

Hoi Frans,
    Met verwondering heb ik je een tijdje gevolgd, me verbazend over jou tempo!
    Maar wel goed van je dat je gewoon het tempo loopt waar je je goed bij voelt.
    Balen zeg die laatst kilometers met al die "kleine rugzaktoeristen". Ik ben benieuwd hoe het mij zal vergaan en hoe het met de drukte zal zijn op mijn camino. Ik vertrek op 1 juni a.s vanuit SJPDP.
    Veel plezier vandaag tijdens het laatste stukje!

Met vriendelijke groet,

Bo