Dag 26 - 13 mei 2012 - Reisverslag uit Melide, Spanje van Frans Schepers - WaarBenJij.nu Dag 26 - 13 mei 2012 - Reisverslag uit Melide, Spanje van Frans Schepers - WaarBenJij.nu

Dag 26 - 13 mei 2012

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

13 Mei 2012 | Spanje, Melide

Vandaag van Portomarin naar Melide, afstand 39 km en 64866 stappen. Vertrokken om 07.00 uur en aangekomen om 15.00 uur. Uitzonderlijk een pauze genomen van 25 minuten.
Vanmorgen vertrokken met de handrem volledig los en al snel in mijn oude ritme. De bedoeling was om in Palas de Rei na 24 km te stoppen maar onderweg zeer dichte mist en aanmerkelijk kouder dan gisteren. Op sommige plaatsen was het zicht niet meer dan 25 meter. Urenlang over een wandelpad gelopen direct langs een oude asfalt weg, erg saai en geestdodend. Was al om 11.30 uur in Palas de Rei, een stad die je volgens de boekjes maar het beste zo snel mogelijk vergeet, ongezellig en chaotisch. Doorgelopen met de bedoeling om zo gauw er een fatsoenlijk dorp kwam daar te overnachten. Onderweg een paar dorpen gepasseerd van twee keer niks en uiteindelijk in Melide beland. Melide staat bekend om zijn pulparias, restauarants gespecialiseerd in inktvisbereiding. Ga dit vanavond uiteraard proberen.
De herberg waar ik vannacht verblijf is bijna helemaal gevuld met Amerikanen. Druk volkje en alles wat ze zien is so nice. Zelfs mijn Arena Funti is nu ook in de USA bekend, gefotografeerd en doorgemaild naar familie in Utah. Door de lange mars van vandaag is de afstand tot Santiago inmiddels gekrompen tot 50 km. Daarom moet ik de aankomstdag bijstellen tot dinsdag 15 mei. Ik heb er dan 28 dagen of precies 4 weken overgedaan. Inmiddels is vanaf een uur of twee de zon beginnen te schijnen en we hebben nu een schitterende namiddag. Gisteravond heb ik een bekeken welke spullen die ik heb meegenomen nog niet gebruikt heb, alles bij elkaar is dit ongeveer een kilo die ik thuis had kunnen laten. Goede leer voor de volgende keer (geintje). Nog even iets over de kleine dorpjes waar je doorheen komt. Het zijn meestal echte boerendorpjes met een paar keuterboertjes die een stuk of 8 koeien houden. De hoofdstraat van het dorp,meestal de enige straat, is tevens de weg van de wei naar de stal. Nu dragen koeien geen pampers en gaan ook niet naar het toilet, kun je je voorstellen waar de arme pelgrim doorheen moet bij het passeren van die dorpjes. Morgen waarschijnlijk een tocht van ongeveer 30 km en dan dinsdag de laatste 20 km.Na aankomst in Santiago mijn Compostela ophalen en woensdag meteen op pad naar Finisterra/Muxia.
Groetjes en tot morgen,
Frans.

Overnachtingsadres:
Herberg Prive O Apalpador,Melide.
Beoordeling: 6,5

• 13 Mei 2012 - 16:00

Jeanne En Tinus:

Hoi !! Frans,

vanaf morgen de laatste 50 kilometers,
    Knap wek van je.
    Frans wij vertrekken morgenvroeg,
    naar Spanje.
    Als ik je daar kan volgen doe ik dat.
    Anders lees ik de laatste dagen wel,als we weer thuis zijn.
    Wij zijn 23 mei weer terug in Holland.
    Veel succes en maak er de laatste dagen nog een fijne trip van.

Loop ze en tot ziens
    Jeanne en Tinus

• 13 Mei 2012 - 18:32

Ans :

Dag Frans,
    petje af hoor, zo door te bikkelen!
    Nog 2 dagen en dan is Santiago in zicht, geniet er nog van, gr. Ans.