Dag 37 - 24 mei 2012 - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Frans Schepers - WaarBenJij.nu Dag 37 - 24 mei 2012 - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Frans Schepers - WaarBenJij.nu

Dag 37 - 24 mei 2012

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

24 Mei 2012 | Spanje, Santiago de Compostella

Vandaag van Negreira naar Santiago, 28,5 km en 47911 stappen. Vertrokken om 10.00 uur en aangekomen om 17.30.
Vandaag in het begin een mooie rustige wandeldag in een rustige landelijke omgeving, maar langzaam werd het warmer en warmer tot boven de 30 graden.
Eerlijk is lief maar dan valt het lopen ook voor mij niet mee. Gelukkig had ik 1 liter extra water meegenomen en ben ik onderweg 2x gestopt om water bij te tanken en wat te eten.Het was allemaal een beetje onwezenlijk want morgen behoeft er niet meer te worden gelopen. Ongeveer 10 km voor Santiago samen gaan lopen met een Italiaan. Een van de weinigen die ook te voet terug gaan.Lekker samen gebabbeld en toen ging het mis, als je tegen de draad in loopt mag je echt geen enkele aanwijzing missen en dat gebeurde. Nu onze Italiaan had een routebeschrijving van de weg terug. Nou dat hielp ook niet want normaal loop je terug naar het punt waar je nog goed zat. Nee, aan de hand van de route beschrijving zijn we gaan lopen en na ongeveer 3 km kwamen we weer uit op het punt waar we verkeerd waren gegaan. Ik heb mijn Italiaanse vriend voorgesteld om op mijn manier verder te lopen doch hij wilde het op zijn manier doen.Heb hem nooit niet meer gezien ook niet in Santiago.Hebben afscheid genomen en ik ben op mijn manier verder gaan lopen en heb verder geen problemen meer gehad. Op 2,5 km voor het einde het comite van ontvangst gemeld dat ik er aan kwam. Om half zes samen met Marianna en Saskia voor de tweede keer het plein voor de kathedraal opgewandeld met het besef dat dit nu ook echt het einde was. Na ruim 1000 km en veel meer dan 1.000.000 stappen zat mijn Camino 2012 er op.Ga nu samen met de familie nog twee dagen Santiago onveilig maken en vlieg op zondag weer naar huis. Volgende week maandag of dinsdag doe ik mijn afsluitend verslag en op het einde van de week plaats ik nog een aantal foto´s.Dus tot de volgende keer, groetjes Frans.

Overnachtingsadres:
San Martin Pinario, Santiago.
Beoordeling: 8,5

• 25 Mei 2012 - 17:45

Jeanne En Tinus:

Hallo Fam: Schepers,

Frans allereerst een geweldige prestatie geleverd.
    Probeer de laatste twee dagen, voordat jullie weer terug vliegen naar Nederland leuk door te brengen.
    Maar dat zal wel lukken,
    naar die tijd alleen geweest te zijn
    Veel plezier jullie samen.

Tot het eindverslag,
    en verder tot ziens.

Jeanne en Tinus

• 25 Mei 2012 - 18:27

Reihoo:

Feli Frans,

een geweldige camino gelopen.
    Er zijn er niet veel, die lopen zoals jij.

Rein

• 25 Mei 2012 - 20:18

Toos Vd Weerden:

frans
    toppie wat je gedaan hebt!!!
    geniet nog van de dagen met je meiden.
    gr.leo en toos

• 26 Mei 2012 - 08:33

Mieke En Gerard:

Hoi Frans,
    Nogmaals een geweldige prestatie.
    De hele familie is trots op je.
    We zijn niemand van plan op dit na te doen.
    Geniet nog even met Marianna en Saskia
    van een paar dagen lekkere rust.
    Gr. Mieke

• 26 Mei 2012 - 09:37

Annie:

hoi frans
    super,we doen het je niet na .
    ben beniewd naar de foto,s geniet van de laatste daagjes,en de zondag weer met beide beentjes op de grond.
    grt vanuit een zonnig someren
    will-an -guus

• 26 Mei 2012 - 20:37

Corrie En Gerrit:

He Frans.
    Wat een geweldige Camino zoals ij die hebt gelopen.Gefeliciteerd.
    Met indruk wekende verslagen vertrek en aankomst tijden,Km's en stappen.Top.Zoals ik heb bij gehouden
    heb je achter de rug 1026.5 Km
    1.581.487. Stappen en in 216 uur.
    Frans met die prestatie kun je Zondag thuis komen.En na twee dagen rust met Marianna en Saskia terug vliegen naar huis Geweldig.
    Groeten. Corrie en Gerrit.

• 30 Mei 2012 - 19:29

Ans:

Welkom terug in Nederland, hier zijn ook mooie paden hoor, de voeten in revisie, de schoenen te lappen en iedereen weer zijn dagelijkse aandacht, wat kan het leven mooi zijn. Het zal wel wat moeten wennen maar voor je het weet, heb je weer een mooi pad gevonden. Heb genoten en geleerd van je verhalen, groeten Ans.