Dag 28 - 15 mei 2012 - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Frans Schepers - WaarBenJij.nu Dag 28 - 15 mei 2012 - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Frans Schepers - WaarBenJij.nu

Dag 28 - 15 mei 2012

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

15 Mei 2012 | Spanje, Santiago de Compostella

CAMINO FRANCÉS 2012
Vandaag van Lavacolla naar Santiago.
Afstand 10,8 km en 17321 stappen. Vertrokken om 08.15 uur en aangekomen om 10.30 uur. Een wat vreemde wandeling, laat vertrokken, een zeer korte afstand, een laag tempo, stralende zon, geen mens te zien tot Monte Gozo. Een beetje onwezenlijk allemaal. Maar dan de binnenkomst in Santiago: dranghekken,een grote mensenmassa langs de weg juichend en applaudiserend, trompetgeschal, bloemen en slingers, wat een feest. Nou vergeet het maar, de inwoners van Santiago kijken niet meer op van een pelgrim meer of minder, zeker niet nu ze er dit jaar zo'n 180 - 190.000 verwachten. Het aankomen op het plein voor de kathedraal was wel even een emotioneel moment maar toen ik enkele bekenden van onderweg zag was dit weer snel voorbij. Op het plein alleen blijde gezichten en hele leuke begroetingen. Na even op het plein te hebben rondgekeken ben ik naar het pelgimsburo gegaan om mijn compostela op te halen. De compostela is een plechtige verklaring dat je de tocht hebt gemaakt op religieuze, spirituele, sportieve of andere gronden. Gelukkig was ik op tijd, want na mij kwam er een enorme massa kleine rugzakjes opzetten. Nog even een leuk gesprek gehad met een Zwitserse jongen die op het pelgrimsburo werkt als vrijwilliger.
Ook naar het informatieburo geweest voor meer info over de tocht naar Finisterra/Muxia, niet veel wijzer van geworden. Het terugkijken op deze tocht zal nog even moeten wachten, toch heb ik de volgende gegevens al bij elkaar:
- gelopen km vanaf Saint Jean Pied de Port 794 km
- aantal stappen 1.215.150.
Gemiddeld per dag 28,35 km en 43.398 stappen.
Morgenvroeg om 07.00 uur start de eerste etappe van de volgende trip.
Het schema van deze trip is als volgt.
Woensdag 16 mei. Santiago - Negreira 23 km. Donderdag 17 mei Negreira- Olveira 33 km. Vrijdag 18 mei Olveira - Muxia 29 km.Zaterdag 19 mei Muxia - Finisterra 30 km.Zondag 20 mei Finisterra ja, ja, een rustdag.
Maandag 21 mei Finisterra - Cee 20 km.
Dinsdag 22 mei Cee - Olveira 19 km.
Woendag 23 mei Olveira - Negreira 34 km.
Donderdag 24 mei Negreira - Santiago 25 km. Deze laatste dag is het vertrek gepland om 13.00 uur en de aankomst om ongeveer 18.00 uur, dit omwille van het ontvangstcomite.
Tenslotte wil ik iedereen nogmaals bedanken voor de vele steuntjes in de rug. Bedankt en tot morgen groetjes Frans.

Overnachtingsadres:
Hostal La Salle,Santiago.
Beoordeling: 9

• 15 Mei 2012 - 13:37

Ans:

Ben ik nu de eerste die je feliciteert? Van harte en op afstand een dikke zoen verdiend.
    Geniet van de prestatie en nu op naar Finesterra.
    Groeten Ans.

• 15 Mei 2012 - 14:06

Annelies Giesen:

Beste Caminofrans,
    Vol bewondering heb ik je dagelijkse verslag gelezen. Ongelovelijk knap om dag na dag in zo een hoog tempo met je zware rugzak steeds weer zoveel km op de camino Frances af te leggen. Je moet wel heel goed getraind hebben en over een goede gezondheid beschikken. (nb heb zelf vorig jaar ook deze camino gelopen). Van harte gefeliciteerd met fantastische resultaat. Gezien je reacties op het toeristisch gehalte van deze route zou je voor een volgende keer kunnen kiezen voor de Camino del norte of de Via de la plata. Deze zijn een stuk zwaarder maar ook veel minder druk. Veel wandelplezier op weg naar Finisterre. Kijk uit naar het verslag van je dagelijkse verrichtingen.

• 15 Mei 2012 - 14:11

Saskia:

Nogmaals gefeliciteerd met het bereiken van het eerste doel. Nu door voor de de verlenging. Succes ermee en tot over een dag of 9!

• 15 Mei 2012 - 14:13

Alice:

Gefeliciteerd! Wat snel gelopen. Ik wil vlgd. jaar maart naar Santiago maar gezien je evaringen met het weer ga ik het vervroegen naar september dit jaar denk ik. Veel wandelplezier nog! Nu rustiger wsch. gr. Alice

• 15 Mei 2012 - 15:02

Will:

hiep hiep hoera de finisch!!!
    Frans een geweldige prestatie,ik ben trots op je .
    grt. Will

• 15 Mei 2012 - 15:40

Josje Schepers:

Hiep hoera, je bent er!
    Kei goed ome Frans. Geniet van je overwinning.
    Groetjes Teun en Josje

• 15 Mei 2012 - 16:31

Mieke En Gerard:

Hiep Hiep Hoera, daar moet op gedronken worden.Frans proficiat, geweldig. Mieke en Gerard

• 15 Mei 2012 - 17:28

Pieter :

Caminofrans,ik volg dagelijks je ervaringen en ik denk dat het voor jou wel een heel erg emotioneel moment moet zijn geweest. Je hebt erg lang en zeer intensief op deze tocht voorbereid.Caminofrans je bennt een voorbeld voor heel veel mensen .Heen en terug naar Finisterra gaat je ook lukken.
    Heel vel succes. Pieter uit Logrono..

• 15 Mei 2012 - 19:53

Toos Vd Weerden:

frans
    proficiat.je hebt een mooie prestatie neer gezet.
    succes met je volgende trip.
    gr.leo en toos

• 15 Mei 2012 - 21:37

Bo Scheeringa:

Gefeliciteerd!
    En succes met het vervolg!

Groeten Bo

• 15 Mei 2012 - 22:10

Corrie En Gerrit.:

He Frans
    Ik heb je gisteren al gefeliciteerd, je zult nu deze tijd wel op 'n oor liggen voor de start van woensdag16 mei naar
    Finiesterra maar bij deze nogmaals, geweldige prestatie.morgen 'n goeie start en dat je zult finische daar ben ik zeker van. Frans sucses voor de volgende trip en Gr Corrie en Gerrit.

• 16 Mei 2012 - 04:50

Martien En Tonny:

Hoi Frans.
    Van harte gefeliciteerd met het behalen van je eerste doel.
    We vinden het heel knap op jou leeftijd.
    Nu nog het laatste stuk .
    Op naar Finesterra.
    Gr Martien en Tonny