Dag 10 Steensel - Heeze 24,1 km. - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Frans Schepers - WaarBenJij.nu Dag 10 Steensel - Heeze 24,1 km. - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Frans Schepers - WaarBenJij.nu

Dag 10 Steensel - Heeze 24,1 km.

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

19 Mei 2022 | Nederland, Sittard

Het regende licht en het was erg benauwd toen ik vanmorgen van start ging voor de etappe van Steensel naar Heeze. Maar daarom niet getreurd, in een ras tempo op pad ook al regende het steeds harder. Even gestopt om de rugzakhoes aan te brengen en de gamaschen om te doen. Jawel hoor toen ik helemaal klaar was stopte de regen. Ook vandaag ging de route wederom en grotendeels over onverharde zandpaden en wegen. Zo rond 10 uur kwam er een beetje zon door waardoor het nog benauwder werd. Daarover niet getreurd we hadden er stevig de pas in. Overigens landschappelijk verschilde de omgeving niet of nauwelijks van de afgelopen twee dagen m.d.v. dat er vandaag geen heidevelden te zien waren. Alleen loof en dennenbossen en een beetje landbouwgebied kregen we voorgeschoteld. Wat wel op viel was dat het drukker was met wandelaars en fietsers op de route evenwel tot nog toe. Vanaf Amsterdam t/m vandaag niemand gezien die het Pelgrimspad aan het wandelen was. Voor mij is het gedeelte van het Pelgrimspad vanaf Gorinchem tot op heden meer dan de moeite waard en wederom voor mij is het gedeelte vanaf Aalsmeer tot Gorinchem aanvaardbaar. Mijn mening over de eerste etappe Amsterdam - Aalsmeer is gevoeglijk bekend. Maar genoeg hierover over tot de orde van de dag Het ging vandaag als een speer, een heerlijk tempo, een mooie route en warm en benauwd weer wie maakt me wat.

Zonder pauze in een ruk door tot de Hut van Mie Pils. Gelukkig open en dus koffie en nog een koffie , een kort gesprek met een van de andere koffiedrinkers en in een ras tempo op voor de .laatste 6 km naar Heeze. Tot aan de bebouwde kom van Heeze blijft het een mooie route en ook de laatste 700 meters tot aan het station zijn niet saai of vervelend. Morgen nog iets meer dan 26 km en dan lopen we de laatste NL- provincie binnen (Limburg) en kom ik op voor mij zeer bekend wandelterrein. Wat dat zal brengen lezen jullie de volgende dagen. Nog een opvallend ding is dat je op dit Pelgrimspad weinig kerken, kapelletjes en wegkruisen ziet het lijkt er op dat deze angstvallig worden vermeden of zie dat verkeerd ?. Boven de rivieren kan ik dat nog begrepen maar in Brabant ? Misschien dat dat in het Limburgse land veranderd wie weet.

Grtjs. Frans.

Snelheid overall 4 7 km/uur

• 20 Mei 2022 - 07:33

An,:

Hoi Frans
    Zo te lezen valt het weer nog mee, en inderdaad het was erg benauwd, mooie foto's, nu op naar Limburg ook mooi.
    Grt Will & An

• 20 Mei 2022 - 10:20

Corry :

Goedemorgen Frans.
    De omgeving van Heeze is voor mij bekend terrein. Mooie omgeving. Mooie paarden met hun mooie "sokken" op de foto. In Limburg kom je vast en zeker meer kapelletjes tegen, ga je ze tellen?
    Groetjes Corry