Dag 11 Heeze - Weert 45,7 km. - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Frans Schepers - WaarBenJij.nu Dag 11 Heeze - Weert 45,7 km. - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Frans Schepers - WaarBenJij.nu

Dag 11 Heeze - Weert 45,7 km.

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

21 Mei 2022 | Nederland, Sittard

Een lange wandeldag vandaag. Zeer vroeg in de morgen gestart in Heeze en al direct na het verlaten van de bebouwde kom langs het kasteel en dan de immens grote Strabrechtse Heide op. Ruim 1500 ha heidegebied . Er word een doorsteek gemaakt zowat midden door de heide om dan met een boog richting de weg tussen Heeze en Someren te gaan. Op zich niets mis mee maar na de heidevelden in de voorgaande dagen langzaam maar zeker teveel van het goede. Dit Pelgrimspad lijkt vanaf Drunen meer een natuurwandeling. Ook vandaag worden alle dorpjes als de pest gemeden. Na de provinciale weg te hebben overgestoken gaan we een groot boscomplex in om dit al zaggend te doorkruisen en dit alles om ook werkelijk alle zeven vennen van het zg. Zeven Meren gebied te bezoeken . Om daarna door een groot boscomplex naar Maarheeze te lopen. Door het hoge wandel tempo was ik reeds erg vroeg aan het einde van de geplande etappe Heeze - Maarheeze 26,2 km. Dus heb maar besloten om door te lopen naar Weert. De etappe naar Weert was wel wat afwisselender maar wederom werd er via een grote omweg naar en door het natuurgebied de Weerter Heide gelopen. Vroeger was dit een militair oefengebied. Het staat nog steeds als dusdanig aangegeven maar er wordt geen gebruik meer van gemaakt door defensie. Aan dit gebied heb ik nog herinneringen als voormalig militair en heb ik dit gebied diverse malen bezocht. Van het oefenterrein is geen spoor meer te vinden. Wel heb ik net voor het oversteken van de A2 nog een open horecagelegenheid bezocht, ongeveer 200 meter van de route nl. Peerkes Bosch. Zeer aan te bevelen.Tot dusver was het goed wandelweer geweest met zon en een zacht briesje . Maar net voor Weert vielen de eerste druppels en direct na het passeren van sluis 16 barste het onweer in alle hevigheid los. Gelukkig was ik op dergelijk weer voorbereid, regenjack aan, gamaschen om en de wandelparaplu omhoog en gaan met die banaan. Toch nog even in een bushalte moeten schuilen want het werd te gek.. Na een lange tocht door de natuur eindelijk het station in Weert bereikt voor de reis naar huis. Over vandaag kan ik kort zijn het was een mooie route maar wel een herhaling van voorgaande dagen. Aangezien op zaterdag en zondag het openbaar vervoer in het gedeelte Weert tot Sittard niet of nauwelijks beschikbaar is heb ik besloten om maandag weer verder te gaan en dan te begin kan met Weert - Thorn en Thorn - Sittard ook twee lange etappes. Maar dat is voor volgende week, nu eerst twee vrije dagen.

Grtjs. Frans

Pauze 0.50 uur

Looptijd .8.17 uur

Gem.loopsnelheid 5,5 km/uur

Gem. overall 5,0 km/uur

In de afstand zitten de 2,8 km van de route naar station Weert inbegrepen.

• 21 Mei 2022 - 07:43

Marion:

Phoe wat n afstand!! Geniet van je vrije weekend.

• 21 Mei 2022 - 08:18

An,:

Hoi Frans
    Poeh poeh, een hele kluif , knap hoor.
    Maar nu 2 dagen rust, de batterij weer opladen en maandag weer fris aan de gang
    Geniet van je vrije dagen, groetjes aan het thuisfront.
    Grt Will&An

• 21 Mei 2022 - 09:03

Jeanne :

Het is weer knap wat je doet
    En een prettig weekend dat heb je wel verdiend

• 21 Mei 2022 - 09:07

Nico:

Pf pf wel een lange afstand maar als door gewandelde wandelaar was het een makkie hahahahahaha

• 21 Mei 2022 - 09:21

Toos:

Hoi Frans.
    Dat zijn nog eens kilometers die je in de benen hebt.En mooie omgeving wat hier bijna achter het huis ligt.Weer toppie gedaan!
    Fijn weekend.
    Grt.Toos