Nog 10 dagen en dan is het zover................. - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Frans Schepers - WaarBenJij.nu Nog 10 dagen en dan is het zover................. - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Frans Schepers - WaarBenJij.nu

Nog 10 dagen en dan is het zover.................

Door: Franciscus

Blijf op de hoogte en volg Frans

12 Mei 2018 | Nederland, Sittard

Nog 10 dagen en dan is het zover.............
Maar eerst even dit; wil je steeds als eerste mijn verslagen ontvangen ?. Meld je dan aan op de mailinglijst. Hoe ?. Heel eenvoudig, ga aan de linkerzijde van deze pagina naar: Blijf op de hoogte, aanmelden mailinglijst, ga naar links boven,vul je e-mailadres in, klik op aanmelden. Je ontvangt een controle mail en na een dag sta je in de mailinglist en blijf je op de hoogte van het laatste nieuws op de Camino de Torres. Wel aanmelden voor 20 mei s.v.p.

Ja nog maar 10 dagen en dan vertrek ik naar Salamanca om aan de Camino de Torres te beginnen. De voorbereidingen zitten er bijna op, de route en overnachtingen zijn gepland, de rugzak is gepakt en de wandeltraining zit er bijna op. Maandag nog een wandeling van 25 km en we zijn er helemaal klaar voor. De voorbereidende training ging niet helemaal zoals gepland. Op 12 maart werd ik getroffen door een flinke ischias in mijn linkerbeen. Een zeer pijnlijke ervaring en mijn wandelen kwam volledig tot stilstand. Ik zag het even helemaal niet meer zitten. Al met al was ik op 17 april weer zover dat ik mijn training weer volledig kon hervatten. Momenteel zit ik weer op 100%. De laatste 250 km heb ik gelopen met volledige bepakking en geen enkel probleem ondervonden.
De laatste jaren train ik niet meer specifiek als voorbereiding voor het lopen van een camino. Ik loop namelijk tussen de 3500 en 4000 km per jaar met een kleine rugzak ( 4 kg) en dan zou een extra training teveel van het goede worden. Wel loop ik de laatste 250 km met volle bepakking ( 8 kg) en de allerlaatste week voor vertrek doe ik helemaal niets meer.

Volgens planning vertrek ik dinsdag 22 mei om 10.00 uur met de trein en bus naar Eindhoven Airport, vandaar met Ryanair naar Madrid, met de metro van Madrid Airport naar Madrid Chamartin(treinstation) en dan met de trein naar Salamanca alwaar ik om 21.00uur op mijn overnachtingsadres hoop te arriveren.
Mijn eerstvolgende bericht is dan ook uit Salamanca hoop ik.

Tenslotte nog even dit. Zoals jullie weten heb ik al lange tijd last van een stalker. Hij heeft er lol in om allerlei reacties te plaatsen die nergens opslaan. Gelukkig weten onder tussen een groot aantal van mijn volgers wie het is en nemen hem evenals ik allang niet meer serieus. Daarom heb ik besloten om de mogelijkheid om te reageren niet meer te activeren. Ik vind dit heel jammer maar het is gewoon niet anders, deze idioot is schijnbaar niet testoppen.

Op korte termijn verwacht ik de 250.000ste bezoeker op mijn dagboek, mede dank zij mijn trouwe stalker die misschien wel de trouwste en veelvuldigste bezoeker is.

Tot 23 mei voor mijn volgende verslag..
Grtjs, Franciscus.

• 12 Mei 2018 - 23:23

Tinus Maas:

Frans,

Ik hoop dat je deze keer, er weer van kunt genieten en veel succes.

• 13 Mei 2018 - 06:51

Sarah:

Succes en geniet vooralmop de Camino.

• 13 Mei 2018 - 11:49

Dies:

Hallo Frans,

Een heerlijk vooruitzicht! Ik zie, dat je pas om 21.00 uur in Salamanca aankomt! Wij hebben een paar jaar geleden Madrid - Salamanca per Avanzabus gedaan in 2 1/2 uur. Comfortabel en vertrek vanaf het vliegveld!

Als je me even mailt, dan kan ik je wel wat info geven! Groeten en heel veel plezier op je Camino, Dies

• 15 Mei 2018 - 16:41

Frans Schepers:

Hallo,
    Hier stond een reactie van mijn geliefde stalker, ik heb zijn reactie verwijderd aangezien hij de laatste tijd niets nieuws meer wet te melden.
    Zodra hij gebruikt maakt van een echt e-mailadres en zijn echte naam ( dat durft hij niet) laat ik zijn reactie staan.
    Hij is van harte welkom !!!.