25 mei 2013 Dag 16 Muxia naar Finisterra - Reisverslag uit Fisterra, Spanje van Frans Schepers - WaarBenJij.nu 25 mei 2013 Dag 16 Muxia naar Finisterra - Reisverslag uit Fisterra, Spanje van Frans Schepers - WaarBenJij.nu

25 mei 2013 Dag 16 Muxia naar Finisterra

Door: caminofrans

Blijf op de hoogte en volg Frans

25 Mei 2013 | Spanje, Fisterra

Vandaag van Muxia naar Finisterra, afstand 37,6 km, vertrokken om 07.00 uur, aankomst 15.00 uur, zuivere looptijd 7 uur en 23 minuten, rusttijd 37 minuten, gemiddelde loopsnelheid 5,0 km/uur en 53.821 stappen. Vandaag een extra lange route omdat ik vanaf Lires de alternatieve route zo dicht mogelijk langs de kust heb genomen. Deze route is wel 6 km langer dan de gewone maar het loont de moeite. Een schitterende wandelweg, wel heuveltje op en heuveltje af en soms over een stukje strand maar geweldig om te doen. Ik heb er dan ook geen spijt van ondanks dat het zwaar, warm en ver was. Tijdens mijn pauze een zeer onprettige ervaring bij het afrekenen na de enige koffiestop die onderweg mogelijk was. Ik moest 6,80 Euro afrekenen, gaf 50 Euro en kreeg van 10 Euro terug. Toen ik de barman daar op attent maakte, ontkende hij en het eind van het liedje was; ik kon wachten tot hij s'avonds de kas had opgemaakt. Hij liet mee nog de kassalade zien daar zat inderdaad geen briefje van 50 Euro in. Eind van het liedje was dat ik voor 40 Euro de mist in ging. In Finisterra aangekomen al gauw een persion gevonden want na drie dagen had ik weer even gehad met de herbergen. Voor 15 Euro een kamer met bad en tv, verschil met een private herberg 5 Euro per nacht dan is uiteraard de keuze snel gemaakt. Vanavond weer eens echt Oostenrijks gegeten, Wienerschnitzel met salade en frites en daarbij een echt Duits witbier. Er zit in Finisterra een Duits restaurant en na al die tijd van pelgrimsmenu's had ik wel weer eens zin in iets anders. Uitgenodigd om vanavond naar het voetbal te komen kijken maar aangezien ik had afsproken om met een paar mensen om 20.00 uur naar het strand tegaan om de zon in de zee te zien zinken, heb ik de uitnodiging afgeslagen. Morgen, omdat het zondag is een heel korte tocht van ongeveer 14 km. Heel rustig aan en op mijn dooie akkertje, we zien wel.
Tot morgen Frans.
Oh ja, voor ik het vergeet, het is hier nog steeds schitterend weer.
Overnachtingsadres: Pension Lopez. 15,- euro voor een eenpersoonskamer. waardering 8.

• 26 Mei 2013 - 13:53

Toos:

hey frans
    dat is inderdaad een dure koffiestop geweest.
    zo zie je maar dat je overal uit moet kijken wat dat betreft.
    verder zijn het leuke verslagen,
    nog veel succes en plezier.
    doei

• 26 Mei 2013 - 19:30

Annie-Will:

hoi Frans

oeps ,
    dat word de komende dagen bezuinigen Want dat kan de bruine niet trekken.
    het is prettig om die mooie verslagen te lezen,
    nog een paar daagjes genieten.

grt an-will

• 06 Juni 2013 - 21:19

Willie Jacobs:

Hoi mede pelgrim Frans!

Fijn dat ik deelgenoot kan zijn van je boeiende tocht!

Ik heb mijn 7 e etappe voleindigd op 8 mei en ben pas klaar met de gehele verslaggeving via williejacobs.waarbenjij.nu . Daarom heb ik nu tijd om achterstanden bij te werken en je verslagen te lezen!

Heb jij de route Del Norte gevolgd, zo ja zijn er dan voldoende overnachtingsmogelijkheden bij een gemiddelde van 25-30 km per dag?

Ik wens je nog veel nieuwe ervaringen toe op je verdere Levens-Camino!
    Op de volgende verslagen reageer ik kort en bondig omdat er nog veel werk staat te wachten wat gedaan MOET worden.

Met groeten

Willie Jacobs