30 en 31 mei 2013 Dag 21 en 22 Porto en naar huis. - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Frans Schepers - WaarBenJij.nu 30 en 31 mei 2013 Dag 21 en 22 Porto en naar huis. - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Frans Schepers - WaarBenJij.nu

30 en 31 mei 2013 Dag 21 en 22 Porto en naar huis.

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

01 Juni 2013 | Nederland, Sittard

Gisteren een echte rustdag gehad. Beetje wandelen en slenteren door Santiago.Op tijd wat koffie gedronken. Nog eens naar de kathedraal geweest. Van de mensen die ik op de route vanaf Fisterra heb ontmoet er toch weer een paar gesproken en samen met een Duitser uit Aken nog even op het terras gezeten.Gisteravond voor de laatste keer voorlopig pulpo gegeten en alles klaar gemaakt voor de terugreis. Bij mijn terugkeer in de hostal bleek dat ik twee kamergenoten had gekregen.Vader met een zoon van 14 jaar uit Munster.Ze hadden een stuk van de Camino Frances gelopen.Van Astorga naar Santiago.Het was hun prima bevallen maar hadden zo als velen toch veel problemen met de drukte op de laatste 100 km. Nog een tijdje gezellig gebabbeld en toen de oogjes toe.Vanmorgen op tijd opgestaan de stad in voor een ontbijt en om 09.30 uur naar het busstation voor de bus naar Porto.De bus is in Spanje het meest gebruikte vervoermiddel voor de langere afstand, afgezien van de eigen auto.Om 11.15 vertrokken naar Porto en daar na ruim drie uur in de bus om 13.30 aangekomen.(1 uur tijdsverschil).Hier heb ik 9 dagen opgelopen.Na rondhangen op de luchthaven van Porto om 17.45 vertrokken naar Maastricht alwaar de aankomst op de geplande tijd van 21.20 was. Ter verwelkoming was de hele familie aanwezig. Om 22.30 eindelijk na drie weken weer thuis en een geweldige ervaring rijker.
Rest mij nog om nu al mijn notities in mijn reisverslagen te gaan verwerken en de foto's te plaatsen, denk in de loop van deze week.
Tenslotte alle volgers dank voor hun belangstelling en hun reacties.
Tot de volgende,
Frans.
Overnachtingsadres: Hostal La Salle. waardering 9.

• 01 Juni 2013 - 20:54

Toos D:

Ik vond het heel leuk je tijdens je camino te volgen. Ik heb je verslagen met extra veel belangstelling gevolgd.
    Op 16 augustus vertrek ik voor dezelfde camino, ook vanaf Porto naar Santiago en het rondje Muxia, Finisterre, Santiago, ook met de bus terug naar Porto en op 8 september weer terug naar huis.
    Ik ga je verslagen nog eens doorlezen en waar je goede herbergen genoemd hebt deze noteren voor het geval ik daar toevallig op de goede tijd ben. Jammer dat je de namen niet altijd genoemd hebt in het verslag.
    Het ga je goed en heel veel succes straks met de Kennedymars.
    Toos D

• 02 Juni 2013 - 02:31

Tinus En Jeanne:

Hoi Frans,

Gelukkig alles goed verlopen,
    en wat de volgende uitdaging???

• 02 Juni 2013 - 20:04

Annie -will:

Hoi Frans

fijn weer thuis, weinig tegenslagen
    ff rusten dan weer oefenen kennedymars.
    kei goed gedaan,tot ziens met hopelijk veel verhalen.
    dit nemen ze je niet meer af.

grt An -Will

• 06 Juni 2013 - 22:07

Willie Jacobs:

Frans, een gezellig verslag waarbij ik las dat je ook eens van Santiago naar Porto hebt gelopen.

Ik ben in Limoges op 8-5-2013 geëindigd met mijn 7 e etappe en hoop daar volgend jaar april vandaar weer een etappe te kunnen gaan. Ik wil zo veel mogelijk tijdens mijn camino de sublieme natuur onderweg genieten. Daarom overweeg ik ook om de route Del Norte te gaan en als ik in Santiago aan mag komen verder naar Porto te lopen en daar na het vieren van het einde van de vredesloop het vliegtuig te benutten om huiswaarts te geraken!

Bedankt en hou doe,

Willie Jacobs