Woensdag 21 juni 2017. Wandeldag 24. - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Frans Schepers - WaarBenJij.nu Woensdag 21 juni 2017. Wandeldag 24. - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Frans Schepers - WaarBenJij.nu

Woensdag 21 juni 2017. Wandeldag 24.

Door: Franciscus

Blijf op de hoogte en volg Frans

21 Juni 2017 | Spanje, Santiago de Compostella

Vandaag van Olveiroa naar Fisterra. Vandaag mijn laatste wandeldag op mijn Camino's 2017. Aangezien ik op tijd in Fisterra wilde zijn om met de bus terug te gaan naar Santiago op de onmogelijk vroege tijd van 05.00 uur vertrokken. De eerste 1,5 uur in volslagen duisternis gelopen, doch aangezien ik deze route voor de zesde keer aflegde geen enkel probleem gehad. In Hospital was de bar al open en daar direct koffie gescoord. Na de koffie met gezwinde spoed weer verder en aangekomen bij de splitsing, rechts Muxia en links Fisterra, was het even een vreemde gewaarwording aangezien ik de voorgaande vijf jaar steeds richting Muxia ben gegaan. Inmiddels was het zonnetje weer ten tonele verschenen en kon ik weer volop genieten van de schitterende en rustige omgeving. De route Olveiroa- Fisterra is stukken eenvoudiger dan omgekeerd aangezien de zeer steile klim vanuit Cee naar Olveiroa nu een lange afdaling was. Bij binnenkomst in Cee direct bij de eerste bar, eind vorig jaar volledig verbouwd en gemoderniseerd, opnieuw koffie maar nu met een heerlijk vers broodje ham/kaas. Na de koffie via Corbucion met zijn klimmetje naar boven op naar Fisterra waar ik na een mooie en zeer rustige wandeling om klokslag 11.45 uur arriveerde. Ben meteen naar mijn vaste overnachtingsplaats gegaan, albergue Ara Solis, met het verzoek om daar te mogen douchen en me om te kleden van wandelkleding in reiskleding. Was geen enkel probleem, was ook nog gratis en ik kreeg ook nog een kop koffie toe. Om 13.00 bij de bar La Frontera een dagschotel genoten en pilsje gedronken en me even onderhouden met de aanwezige medewandelaars/pelgrims. Op naar het reisburo om een kaartje te kopen voor de bus naar Santiago. Mooi niks de bussen staakten weer. Goede raad was duur, op naar het busstation en daar maar eens gaan kijken. Al spoedig enige lotgenoten getroffen wat rondgebabbeld en de enigste optie was een taxi naar Santiago. Aan de overzijde bij de taxistandplaats de prijs opgevraagd, 80,- met max 4 personen. We waren inmiddels met drie, een Nederlander met een MTB, een Amerikaan die de volgende morgen zijn vlucht om 06.30 had en ondergetekende. Nadat we ons strategisch hadden opgesteld hadden we binnen een half uur nog 2 personen erbij, een Italiaans echtpaar. Na wat heen en weer gepraat met de taxichauffeur konden we met 5 personen meer voor 16,- per persoon en 10,- extra voor de MTB. We gingen accoord, de bus kost normaal 13,-, Nadat de chauffeur zijn aanhanger had opgehaald voor de MTB en alles ingeladen was vertrokken naar Santiago. Om 15.30 stonden we in Santiago aan het busstation en was mijn Camino 2017 volledig teneinde. Morgenavond Marianna ophalen op de luchthaven en een weekje lekker de toerist uithangen in Galicia. Hier volgt, na de vakantie, nog een overzicht en samenvatting van mijn Camino 2017 en zo rond 12 juli de foto's. Maar nu eerst
vakantie...................
Groetjes,
Frans.
O,ja ook nog de cijfertjes van vandaag:
Vertrek 05.00
Aankomst 11.45