Donderdag 1 juni 2017 Wandeldag 4. - Reisverslag uit Potes, Spanje van Frans Schepers - WaarBenJij.nu Donderdag 1 juni 2017 Wandeldag 4. - Reisverslag uit Potes, Spanje van Frans Schepers - WaarBenJij.nu

Donderdag 1 juni 2017 Wandeldag 4.

Door: Franciscus

Blijf op de hoogte en volg Frans

02 Juni 2017 | Spanje, Potes

Vandaag van Lafuente naar Potes. Waarschijnlijk was het gisteren een voorproefje van wat me vandaag te wachten stond. Vandaag een geweldige tocht door een overweldigend berglandschap vol verrassingen en vol van zware beklimmingen en afdalen. Vier keer een enorme puist omhoog en daarna een kilometers lange afdaling en dat bij een temperatuur van rond de dertig graden. Mensen wat heb ik genoten en wat heb ik afgezien. De eerste anderhalve beklimming samengelopen met een Madrileen, maar hem halverwege de tweede beklimming laten gaan want zijn tempo lag te hoog voor mij en om te voorkomen dat het licht uit zou gaan, hem laten gaan. Vlak voor Potes heb ik hem weer ingehaald en wat bleek hij had de pijp helemaal leeg. Zo kon ik hem toch nog een poepje laten ruiken. Uiteraard klaag ik niet ik heb zelf voor deze route gekozen en ik heb er nog geen spijt van, althans tot nog toe niet. Deze route wordt zeer weing belopen, in de herberg van Lafuente waren we met zeven personen, 6 Spanjaarden en ondergetekende. Het verblijf was incl. ontbijt en een warme maaltijd, alles vegetarisch. Het smaakte naar rauwe groenten en het vulde en daarmee was alles gezegd.
Maar als je honger hebt gaat er alles in. Vandaag in Potes een herberg met 60 bedden waarvan 7 bezet t.w. 4 Italianen, 1 Spanjaard, 1 Duitse en ik zei de gek. Dus ook weer zeer rustig. Potes is een zeer toeristisch stadje met ruimschoots voldoende eetgelegenheid en overal een menu van 12 - 14 euro dus honger behoef ik niet te lijden. Straks nog even een bezoek aan het klosster van San Toribio, daar eindigt de Camino Lebaniego en begint de Camino Vadiniense. In het klooster ontvang ik dan mijn Liebana het bewijs dat ik de Camino Lebaniego heb gelopen en het klooster van het Heilig Kruis heb bezocht. In San Toribio wordt naar zeggen de grootste splinter van het Kruis van Jezus bewaard. In de volgende statistieken kun je zien hoe zwaar het was kijk naar de loopsnelheid en de gemiddelde snelheid overall. Vannacht verblijf ik in de albergue municipal van Potes, hier een ander regiem, geen verplichte bedtijd, geen verplichte opstaantijd. Iedereen krijgt een sleutel van de voordeur en kan gaan en komen wanneer hij wil. Verder heel schoon en netjes en midden in het centrum.
Lafuente - Potes
- meters omlaag 1262
- hoogste punt 887 m
- laagste punt 208
Overnachting: Albergue Municipal Potes 8,0
Dit verslag komt pas vandaag aangezien er gisteren op 1juni na 19.30 geen internet en ook geen wifi beschikbaar was.
Groet,
Frans.

• 03 Juni 2017 - 11:22

Annie:

hoi Frans

zo zie je maar, haastige spoed is zelden goed.
    het is zowat hetzelfde als ,in het verkeer, ze razen je voorbij en staan vervolgens samen aan het stoplicht.

VEGETARISCH ? (tis maar goed dat je broer niet mee loopt)

Grt An-Will