Dinsdag 30 mei 2017 Wandeldag 2 - Reisverslag uit San Vicente de la Barquera, Spanje van Frans Schepers - WaarBenJij.nu Dinsdag 30 mei 2017 Wandeldag 2 - Reisverslag uit San Vicente de la Barquera, Spanje van Frans Schepers - WaarBenJij.nu

Dinsdag 30 mei 2017 Wandeldag 2

Door: Franciscus

Blijf op de hoogte en volg Frans

30 Mei 2017 | Spanje, San Vicente de la Barquera

Vandaag een dag uit duizenden een heerlijke wandeling door een schitterende omgeving, weliswaar weer alleen maar asfalt, ongeveer 500 m niet, maar gewoon lekker om te lopen. Het was vandaag wel een echt pittige route met onzettend veel hoogte en laagte meters en wederom een behoorlijke afstand.Heb uiteindelijk beloten om er na 36 kilometer een eind aan te maken en te stoppen in San Vicente de la Barquera. Ben om 15.30 uur aangekomen in de openbare herberg van San Vicente na om 06.30 uit Santillana te zijn vertrokken. Vroeg in de morgen nog effe wat regen maar verder zon met een zwak windje en tussen de 18 en 22 graden. Gezien de zwaarte van het terrein om de 10 - 12 km ongeveer 30 minuten pauze gemaakt. Zit nu voor het eerst sinds lange tijd weer eens in een openbare herberg, die overigens toch 10,- per nacht kost, maar dit is voorlopig weer genoeg. Zonder er verder over uit te wijden het is en blijft voor mij een doffe ellende.Dit is echt niet meer van deze tijd misschien dat het in de middeleeuwen functioneerde maar toch niet meer in 2017. Nu zal de halve z.g.pelgimswereld wel weer over me heen vallen maar het is goedkoop en daar is alles mee gezegd.Klein voorbeeld, hoe kun je mensen nu om 22.00 uur verplicht in bed stoppen, het zwijgen opleggen en het licht uitdoen en de volgende morgen om 6 of 7 uur verplicht op laten staan. Kom nou toch. Genoeg hierover. Ik heb de laatste twee uur vanmiddag samen gelopen met een duits vrouwtje dat als eerste camino meteen de Camino del Norte gekozen had. Al pratende vloog de tijd en het aantal kilometers voorbij.Met mijn aankomst in San Vicente ga ik de Camino del Norte verlaten en verder over de Camino Lebaniego naar San Toribio en vanaf nu ben dan ook geen peregrino meer maar een crucenero. Wat is een naam, lopen moet je toch.....
Tenslotte de cijfertjes van vandaag:
- vertrek 06.30
- aankomst 15.30
- pauze 1.30 uur
- looptijd 7.30 uur
- afstand 36 km
- gem. loopsnelheid 4,8 km/u
- gem. snelheid overall 4,0 km.
- aantal meters omhoog 1900
- aantal meters omlaag 1757
- hoogste punt 159 m.
- laagste punt - 33 m
Overnachting: Albergue Municipal San Vicente de Barquera 5,0
Nu even dit, zoals jullie ook hebben kunnen zien reageert mijn ouwe trouwe stalker ook weer. Gewoon negeren en niet op reageren de beheerders van Waarbenjij.nu zijn inmiddels op de hoogte.
Gegroet en tot morgen,
Frans
1410/2017

• 30 Mei 2017 - 17:39

Nico De Fretes:

veel plezier en wij gaan weer genieten van jou diverse verslagen bedankt.

• 30 Mei 2017 - 17:41

Pauline:

om met het laatste te beginnen: ik heb jouw stalker nog niet ontdekt en hoop dat jij er toch niet te veel last van hebt!

Je hebt flink gebuffeld met de tijd en de afstand en de hoogteverschillen. Complimenten! En dan nog je rugzak als cadeautje :)

Ik geniet van je verhalen, dank je wel.

Ja, die slaapplekken. Niet van deze tijd. Aan de andere kant: jij wilt als wandelaar ook geen nachtbrakers om 2 uur.........

• 30 Mei 2017 - 18:19

Tonny:

Ik blijf het knap vinden

• 30 Mei 2017 - 19:47

Frans:

Het eeuwige probleem van de albergues. Sommigen willen heel vroeg op. Soms om 04.30 en dan wordt iedereen wakker door het geknisper van plastic etc. Anderen willen weer laat naar bed en dat zint die 'vroegen' niet. Remedie: Heel goede zacht plastic oordoppen werken echt perfect. Ze zien er uit als dennenboompjes die je in 'etages' in je oren kunt doen. Hoe dieper in je oren hoe minder geluid er binnen komt.
    Dit zijn de minder fraaie 'belevenissen' van de Camino.
    De onmoetingen met al die mensen van all over the world maakt van de Camino een ervaring die je nooit meer vergeet, althans zo verging het mij.

Buen Camino en alle goeds.

• 01 Juni 2017 - 17:35

Annie:

hoi Frans

veel asfalt oeps , kost je straks nog een paar nieuwe schoenen, dus de goedkope herberg komt goed uit
    (kan niet alles hebben) hi hi

grt Will-AN