Zaterdag 7 mei 2016. Wandeldag 17. - Reisverslag uit Betanzos, Spanje van Frans Schepers - WaarBenJij.nu Zaterdag 7 mei 2016. Wandeldag 17. - Reisverslag uit Betanzos, Spanje van Frans Schepers - WaarBenJij.nu

Zaterdag 7 mei 2016. Wandeldag 17.

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

07 Mei 2016 | Spanje, Betanzos

Vandaag weer zo'n dag alles anders gaat dan verwacht. Het begon al vanmorgen bij het ontbijt. Duidelijk afgesproken dat ik om 06.45 kon ontbijten zodat ik om 07.00 uur kon vertrekken mede gezien de lange tocht die op het programma stond. Dus niks ontbijt, degene die het ontbijt moest verzorgen was niet te vermurwen. Het ontbijt is hier om 07.00 uur en niet om 06.45. Zelfs een kop koffie was niet mogelijk. Dus zonder ontbijt en koffie op stap. Nu wist ik dat er direct voor Neda, na ongeveer 10 km lopen een bar was die al vroeg open was. Jammer maar helaas de bar had schijnbaar de crisis ook niet overleefd en was gesloten. Na Neda komt de volgende wereldstad, Fene, en jawel hier was er een bar geopend dus hier na 16 km een spaans ontbijt en koffie genomen. Ook mijn fotocamera had honger gekregen en die mocht in de bar aan het infuus. Na ongeveer 40 minuten weer er hard tegen aan want er waren nog enkele kilometertjes te gaan. Alles ging voorspoedig, geen enkel probleem onderweg. De bewijzering is in vergelijking met drie jaar geleden aanzienlijk verbeterd, de fabrikant van gele verf heeft goede zaken gedaan. De kilometers en de tijd vloog voorbij en in Pontedeume na ongeveer 30 kilometer tijd voor de lunch en even de beentjes rust geven. Met nog dik 10 kilometer te gaan op naar Mino, een klein spaans stadje van twee keer niks, maar het kwam zo uit met de verdeling van het aantal kilometers om hier te overnachten. In Mino mijn overnachtingsadres opgezocht en wat bleek, niemand aanwezig, er hing nummer op de deur wat je moest bellen. Tot drie keer toe, met tussenpozen, geprobeerd iemand te bereiken. Jammer maar helaas. Terug naar het centrum en aan twee mannen gevraagd naar een overnachtings mogelijkheid. Werd verwezen naar het pension waar ik vandaan kwam en het hotel hier recht tegenover, maar dat was nog gesloten tot 1 juni. Dus wat nu, de volgende mogelijkheid was ongeveer 10 km verder in Betanzos een behoorlijk grote stad. Geen moment geaarzeld en weer in de hoeven, op naar Betanzos. In een mooi strak tempo en nog steeds zonder problemen na dik twee uur aldaar aangekomen en bij wijze van uitzondering de openbare herberg opgezocht. Zoals bekend ik ben niet zo kapot van die openbare herbergen maar daar ik hier maar niet verder op in. Na de douche en de was de stad in om wat te eten. Dat viel niet mee aangezien ze hier helemaal niet ingesteld zijn op wandelaars/pelgrims die om 22.00 uur naar bed moeten.
Toch gelukt om wat te eten en op tijd terug in de herberg want 22.00 uur sluit de tent en dan sta je op straat. Kan terug kijken op een monster etappe die iets langer is geworden dan gedacht maar dan is die vanmorgen weer iets korter. Tenslotte de cijfers van vandaag:
Ferrol - Bezantos
Tot morgen,
Frans.

• 08 Mei 2016 - 16:58

Regina Huber:

Hallo Frans, du bist ja so weit gegangen? Für mich unvorstellbar, so eine Monstertour zu machen. Hut ab von deiner Ausdauer. Ich bewundere DICH!
    Liebe Grüße aus dem sonnigen Zillertal
    Regina

• 08 Mei 2016 - 18:33

Mieke:

Dat was dus de reden dat ik je gisteren miste,(je verslag)maakte me al een beetje bezorgd, je schrijft zo trouw iedere dag dat ik het miste. Maar volkomen te begrijpen na zo'n dag, wat een doorzetter ben je. Lekker dat het vandaag dan weer wat korter is. Ik blijf je volgen, succes. MIEKE

• 08 Mei 2016 - 20:18

Tinus Maas:

Frans,
    Deze keer niet alles naar wens,maar wel voor het aantal kilometers.
    Succes en tot vrijdag in Nederland

• 08 Mei 2016 - 20:47

Tonny:

Dat was dus vandaag een hele afstand wel een geluk dat het morgen iets korter is we blijven je volgen gr tonny en toon

• 08 Mei 2016 - 20:50

Man Van Mierlo:

Beste Frans,
    Ik bewonder je enthousiasme en de enorme aantallen kilometers die je elke dag weer opnieuw maakt.

• 11 Mei 2016 - 10:37

Annie:

hoi Frans
    soms zit het mee ,en soms zit het tegen, wat extra kilometers , (wil voor jou niks zeggen)HA HA
    alles toch nog goed gekomen.en gelukkig laat je de moed niet zakken
    ik vroeg me ook al af, we horen niks meer ,nu weten we waarom. tot horens

grt Will-An