Dinsdag 3 mei 2016. Wandeldag 13. - Reisverslag uit Fisterra, Spanje van Frans Schepers - WaarBenJij.nu Dinsdag 3 mei 2016. Wandeldag 13. - Reisverslag uit Fisterra, Spanje van Frans Schepers - WaarBenJij.nu

Dinsdag 3 mei 2016. Wandeldag 13.

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

03 Mei 2016 | Spanje, Fisterra

Vandaag een echt fijne en rustige wandeldag en veel gezien en ook gehoord. Gisteravond nog een Nederlandse Oma met haar kleinzoon ontmoet, deden de Camino Fisterra en dat ging heel goed. Ook een zeer geanimeerd gesprek gehad met een Amerikaans echtpaar dat gisteren hun laatste etappe Finisterra - Muxia had gedaan en vandaag via Cadiz weer terug vliegen naar huis. Hij was officier in het Amerikaanse leger en kon daarom gratis vliegen met Amerikaanse luchtmacht die een vaste lijndienst heeft tussen een aantal Europese steden en de USA. Later op de avond nog een gesprek aangehoord tussen een aantal jeugdigen en een twee oudere heren over de zin en onzin van en over de camino. Heel leerzaam om dat eens aan te horen zeker als de standpunten zover uit een liggen als tijdens dit gesprek het geval bleek te zijn. Over een ding waren ze het eens de ontzettende kliekjes vorming op de meestal veel gelopen camino's. Als je binnen zo'n kliekje, meestal een man/vouw of 6/7, niet steeds bij alles wat dat groepje doet, aansluit dan sta binnen de kortste keren alleen. Binnen de zo gevormde groepjes is het meestal een groot feest. Ook in de herberg tot groot vermaak van degene die willen slapen.Wat ik me overigens afvraag is of dat de mensen die op de camino s'avonds om half negen in bed stappen dit thuis ook zo doen. Kan me het nauwelijks voorstellen. Vandaag weer schitterend weer met temperaturen tussen 23 en 26 graden, tenminste in de zon en uit de wind want in de wind voelde het maar frisjes aan. Vanmorgen toen ik vertrok werd ik na een half uur voorbij gelopen door twee Spanjaarden die er de sporen in hadden. In het eerste het beste gehucht ging het fout want we moesten plotseling sterk rechts af en dat hadden ze gemist en waren rechtdoor gegaan. Net voor de pauze om half elf haalden ze me weer in. Ze zijn na een erg korte pauze weer vertrokken en toe ik ze vanaf een hoogte heel in de verte weer in het oog kreeg gingen ze weer de fout in, in plaats van rechtsaf weer rechtdoor. Nooit meer gezien tot een half uur geleden toen arriveerden ze per taxi. Ik heb ze aangesproken en ze waren uitgekomen, na in totaal 35 km gelopen te hebben, op de weg tussen Cee en Fisterra en ze hadden geen zin nog eens 10 - 12 kilometer te lopen. De route is zo goed aangegeven je moet bijna met opzet verkeerd lopen. Morgen gaat de reis weer terug in de richting Santiago waar ik vrijdag om ongeveer 11.00 uur weer aankom. Voor ik afsluit voor vandag nog even dit;
Morgen heb ik een kleinigheidje te vieren daarom is iederen die momenteel niet op de Camino Fisterra onderweg is van harte uitgenodigd morgen avond om 21.00 uur in Casa Loncho te Olveiroa. Omwille van de broodnodige rust van de wandelaar eindigen alle activiteiten om 22.00.
U bent van harte welkom.
Tenslotte de cijfertjes:
Muxia - Fisterra.
Vertrokken: 07.15
Aankomst: 13.45
Tijd onderweg: 6 uur 30 minuten.
Pauze: 45 minuten.
Laagste punt: - 22 m.
Tot morgen,
Frans,

• 03 Mei 2016 - 16:52

En nu in je blootje de zee in . Dat hoort. Wel even naar punt 0.000 de vuurtoren. Goed gedaan.

• 03 Mei 2016 - 17:25

Toos:

frans
    over dat feestje van morgen ik ben er!!!!blablabla
    weet je wat ik gemist heb bij de cijfertjes?
    de stappen!
    verder nog succes en tot morgen!
    toos

• 03 Mei 2016 - 18:14

Tonny:

Je viert morgen maar een feestje wij doen het vandaag want toon is jarig en voor mirgen van harte gefeliciteerd met je verjaardag maak er iets mooi's van gr tonny en toin

• 03 Mei 2016 - 18:48

Tinus Maas:

Frans,Al weer een dag korter bij het einde van je trip.
    Alvast gefeliciteerd met je verjaardag en pak een maar een op.
    Fijne dag morgen.

• 04 Mei 2016 - 06:05

Carsten En Monika:

Hallo Frans, leider finde ich in meinem Rucksack Deine email-Adresse nicht. Bitte schicke sie mir noch einmal. Wir möchten dir aber ganz herzlich zu Deinem Geburtstag gratulieren und wünschen Dir weiterhin Buen Camino. Groeten uit Muxia Monika und Carsten (2 von 6 die im April den Camino de Invierno gegangen sind!)

• 04 Mei 2016 - 19:37

Annie:

hoi Frans
    als jij nou is reisleider wordt?
    die spanjaarden waren maar wat blij met jouw.
    nog ff over dat feestje ,geprobeerd te boeken ,helaas VOL
    morgen een hele fijne dag GEFELICITEERD HOERA