Een reis om niet te vergeten.............. - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van Frans Schepers - WaarBenJij.nu Een reis om niet te vergeten.............. - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van Frans Schepers - WaarBenJij.nu

Een reis om niet te vergeten..............

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

20 April 2016 | Spanje, Ponferrada

Een reis om niet gemakkelijk te vergeten. Lees geniet en verwonder je.
Gisteravond om 18.20 uur met de trein vanuit Sittard naar Charlerois gereisd, geen enkel probleem. OOk de overnachting en het ontbijt waren geen probleem. Zelfs de busreis naar Charlerois Airport verliep vlekkeloos.
Met dien verstande dat er voor het vliegveld twee veiligheidscheckpoints waren met zoals men dat noemt zwaar bewapende paracommando"s. Ook dat leverde verder geen problemen op. Tot half acht vertrokken er nog vliegtuigen maar toen werd het stil, heel stil, gewoon verdacht stil. Maar op de borden bleef gewoon de boardingtijd van 08.55 staan met een vertrektijd van 09.25, later dan gepland maar acht een kniesoor die daar overvalt. Wel werden we regelmatig van gate 17 naar gate 14 gestuurd en weer terug. Kan gebeuren nietwaar.Ondertussen werd er niet aan boord gegaan maar dat kon ook niet er was geen vliegtuig. Info van de airport of Ryanair 0,0 , zero gewoon niets. Geduldig wachten op de dingen die gingen gebeuren. Zonder enige nader uitleg begon men 10.30 te boarden althans dat dachten we maar in plaats van een vliegtuig stond er een bus. Gezellig met ze allen in de bus, op naar Lille of Rijsel hoe je het wilt noemen. Leuke chauffeur die maar een probleem had, hij wist de weg niet en van navigatie had hij schijnbaar nog nooit gehoord. Maar we zijn er met behulp van enkele behulpzame medereizigers zijn we er toch gekomen. We waren precies op want op het moment dat wij aankwamen vertrok volgens de borden het vliegtuig. Gelukkig voor ons was dat niet helemaal waar want wij moesten het hele circus van veiligheidscontrole en let op paspoortcontrole helemaal opnieuw ondergaan. Bij de veiligheidscontrole werd ik met de faam van Nederland geconfronteerd, ik moest een narcotica test ondergaan want toen ze mijn indentiteitskaart zagen gingen alle toeters en bellen rinkelen. Ook voor deze test ben ik met lof geslaagd en ik mocht verder naar de boarding. Hier gingen we terug in de vorige eeuw. De boarding pas en indentiteitskaart of paspoort moest je overhandigen aan een jongedame en die las de naam op, een jongeman naast haar controleerde dat aan de hand van een lijst die hij voor zich had liggen. Kwam je naam voor op de lijst, dan werd hij met potlood doorgestreept en zodra je achter de jongedame was doorgelopen werd de potlood streept uitgegumd en vervangen door een viltstift streep. Maar goed na lang vijven en zessen zaten we in het vliegtuig en echt om precies 14.00 uur gingen we de lucht. Gewoon een goede vlucht gehad en om 15.50 geland op Madrid Barajas. Als nu alles goed ging kon ik de bus van 17.45 naar Ponferrada nog halen, maar nee hoor het duurde precies 55 minuten voor de bagage de band op kwam dus als een idioot naar buiten voor de shuttlebus naar terminal 4, helaas weg en 10 minuten wachten. Na 10 minuten de bus in en het zat er nog in dat ik het zou halen maar de buschauffeur had druk werkoverleg met een collega dus............ik miste de bus van 17.45, gevolg een nieuw kaartje kopen voor de bus van schrik niet 23.59 naar Ponferrada. Jammer maar helaas het is niet anders. Mijn schade beperkt zich tot een overnachting in Ponferrada van 25,- en buskaartje van 44,- plus een nieuw kaartje voor de bus van 29,90 maar goed. Een en ander houd in dat ik me nu tot 23.59 moet bezig houden op een vliegveld, er zijn leukere dingen in het leven.Gelukkig duurt de busreis in dit geval 6 uur en hopelijk kan ik in de bus slapen want morgenvroeg om 07.30 vertrek ik gewoon voor de eerste wandeling van 37,5 km. Hoe de busreis en de eerste wandeldag is verlopen lezen jullie hier morgen
Tot dan Frans.

PS. In Madrid regent het.

  • 20 April 2016 - 18:57

    Mia:

    Hai Frans, dar ga je zeker nooit vergeten...wat een avondtuur. Misschien direct vliegen naar Madrid? Maar och.. Een pelgrim doet wat hij moet doen...en heeft veel geduld. Ik ga je volgen

  • 20 April 2016 - 19:04

    Tinus Maas:

    Een moeilijke start is vlug vergeten als verder alles goed gaat,Succes

  • 20 April 2016 - 19:58

    Corry:

    Hoi Frans, dat was een onverwacht begin. Ik wens je een fijne tijd en dat verder alles volgens planning verloopt. Succes !!

  • 20 April 2016 - 20:44

    Ans Hermelink:

    Over enige tijd zeg je, weet je nog wel dat begin van die camino. Om nooit te vergeten!
    Maar verder buen camino!

  • 20 April 2016 - 21:00

    Saskia:

    Ik hoorde op de radio dat er door ziekte te weinig luchtverkeersleiders op Charlerois waren. Goede reis!

  • 20 April 2016 - 21:29

    Josje:

    Succes met je eerste wandeling ome Frans!


  • 20 April 2016 - 21:42

    Frans Schepers:

    Het verhaal is dat ze wilden staken maar dat werd verboden en toen hebben ze zich massaal ziek gemeld. Blijkt dat er namiddag weer een heleboel genezen waren. De vakbonden in Belgie leren het nooit denk aan Sabena en Renault beiden gewoon kapot gestaakt. En wie word er de dupe, de reiziger die er helemaal buiten staat.
    Frans.

  • 20 April 2016 - 21:42

    Margriet En Pierre Kusters:

    Frans uit Sittard. Ik heb het gevoel dat we je ontmoet hebben. Wat een begin! 37 km voor de eerste dag is wel erg pittig. Rustig aan. Luister naar je lijf en geniet. Ultea

  • 20 April 2016 - 21:59

    Ans:

    Hallo Frans,

    Wat een razende start, veelbelovend voor je camino.
    Veel voorspoed gewenst, mooie km en ontmoetingen.

    Groetzzzz

  • 20 April 2016 - 22:06

    Toos:

    Hoi
    Wat een gedoe allemaal.
    Maar goed.laten we hopen dat je morgen wat uitgerust bent zodat je lekker aan je tocht kunt beginnen.
    In ieder geval veel succes!
    Grt toos

  • 20 April 2016 - 22:38

    Elisabeth:


    Hallo zeg daar houd je wel een verhaal aan over!
    Dat is pas een "vliegende" start.
    Voor morgen dan maar een hele mooi start Frans! Maar eerst lekker slapen en morgen Buen Camino
    Kijk al weer uit naar je volgende verhaal!

    Hartelijke groet, Elisabeth

  • 20 April 2016 - 23:15

    Tonny:

    Na alle moeilijk heden wensen wij jou toch een fijne tijd en veel loop plezier gr tonny en toon

  • 21 April 2016 - 06:50

    Ederlin Peters:

    Succes voor vandaag Frans

  • 21 April 2016 - 07:14

    Mariet:

    Dag Frans, wat een mooi verhaal,boeiend om te lezen. maar wel heel mooi beschreven, misschien een onbeleefde vraag , maar wat is je leeftijd?
    Ik vindt het knap de eerste dag 37.5 km.
    Maar ik had een vraagje ik ga 1 Mei het Zuiderzeepad lopen achter elkaar met rugzak en tentje en probeer in de natuur te overnachten. Voor mij is het ,het gevoel van de Santiago in Nederland te lopen.
    Niets in vergelijking wat jij doet.
    Nu wil ik ook een verslagje maken, en een blogje op mijn site, hoe gaat het in zijn werk MET WAAR BEN JIJ NU. en wat heb je bij je om je verslag te maken en hoe laad je alles op? Ik wil veel foto's maken maar kan natuurlijk niet mijn laptop in de rugzak.
    Ik ga lopen voor het reumafonds. Hoop dat ik het volhou ik heb nog nooit dagen achter elkaar gelopen. Maar dit is het voorproefje van de Santiago de Compostella. Heb jij nog tips.
    Ik wens je veel succes en kijk uit naar je verslag.
    Gr Mariet.

  • 21 April 2016 - 11:01

    Corrie En Gerrit:

    Frans wij wensen je goeie start en veel plezier op reis geniet er van Hoi Hoi Grtjes.

  • 21 April 2016 - 12:11

    Annie:

    hoi Frans
    wat een gedoe. maar dan valt de rest allemaal reuze mee.
    ik kan nu wel iets buitensluiten, (blij dat je getest bent)
    heb lang gedacht, die gebruikt doping of zoiets, HI HI is nu uitgesloten.
    veel loop plezier maak er weer iets mooi,s van.tot 13 mei

    grt An-Will

Tags: Madrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 20 Juni 2011
Verslag gelezen: 579
Totaal aantal bezoekers 315837

Voorgaande reizen:

09 Mei 2022 - 26 Mei 2022

NL- Pelgrimspad 2022

17 September 2021 - 08 Oktober 2021

10 jaar Camino de Santiago

26 Mei 2019 - 14 Juni 2019

Caminho da Geira e dos Arieiros 2019

22 Mei 2018 - 15 Juni 2018

Camino de Torres 2018

27 Mei 2017 - 22 Juni 2017

CAMINO LEBANIEGO EN VERDER 2017

20 April 2016 - 11 Mei 2016

Camino Invierno,Sanabres,Fisterra en Ingles 2016

20 Mei 2015 - 10 Juni 2015

Camino Portugues del Interior 2015

23 Mei 2014 - 20 Juni 2014

Camino Primitivo/Ingles en Finisterre 2014

06 Juli 2013 - 07 Juli 2013

Kennedymars Someren 2013

10 Mei 2013 - 31 Mei 2013

Camino Portugues/Fisterra 2013

07 Juli 2012 - 08 Juli 2012

80 km Kennedymars Someren juli 2012

17 April 2012 - 27 Mei 2012

Camino Francés/Fisterra 2012

Landen bezocht: