Nog 100 dagen................Todavia 100 dias - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Frans Schepers - WaarBenJij.nu Nog 100 dagen................Todavia 100 dias - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Frans Schepers - WaarBenJij.nu

Nog 100 dagen................Todavia 100 dias

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

11 Januari 2016 | Nederland, Sittard

ESPAÑOL SCROLL ABAJO !!.

Nog 100 dagen en dan vertrek ik naar Ponferrada om te beginnen aan mijn 10de Camino de Santiago. Zoals bekend ga ik dit jaar de Camino de Invierno lopen. Een korte maar krachtige en pittige Camino van 264 km. De Invierno is een nog zeer weinig belopen route, in 2015 hebben slechts 216 pelgrims deze route gelopen. Op 20 april vlieg ik van Charleroi naar Madrid en vandaar met de Alsa-bus naar Ponferrada. Na een overnachting in de herberg aldaar beginnen we de volgende morgen aan de Invierno.
Na aankomst in Santiago volgen nog de Camino Fisterra, Santiago,Muxia, Fisterra, Santiago en daarna de Camino Ingles van Ferrol naar Santiago.
In totaal ongeveer 600 km.

Mijn voorbereiding loopt ondertussen voorspoedig, van de geplande 1800 trainingskilometers zitten er ondertussen 1250 km op en het resterende aantal gaat geen problemen geven. Ik weet dat er personen zijn die beweren dat je zonder enige training een Camino kunt lopen. Onzin, het lopen van een Camino is geen wandelingetje op zondagmorgen door het stadspark, nee het is een serieuze tocht en bovendien Spanje is nooit vlak.
Ik loop mijn trainingstochten veelal door het Limburgse Heuvelland en per dag tussen de 25 en 30 kilometer met een keer in de 14 dagen een uitschieter naar meer dan 40 kilometer. Meestal loop ik op maandag, woensdag en vrijdag. Van 18 december t/m 7 januari heb ik een winterstop gemaakt mede omdat mijn schoenen na 2700 km verzoold moesten worden en ik even ben gaan genieten van een week wintersport.
Inmiddels zijn we weer op pad. Sedert ik op 1 juli 2011 met wandelen ben begonnen heb ik er ruim 15.000 km opzitten. Van half februari tot half april loop ik alleen op maandag en vrijdag en niet op woensdag in verband met mijn cursus Spaans. In plaats van woensdag loop ik dan op dinsdag, donderdag en zaterdag tussen de 5 en 7 km.Ik loop altijd met een kleine rugzak van 25 liter en een gewicht van 4,3 kg. Vanaf begin maart ga ik lopen met mijn Camino-rugzak met een totaal gewicht van ongeveer 8 kg. De laatste 10 dagen voor vertrek loop ik alleen nog korte afstanden van 8 - 10 km zonder bepakking.

Over de route van de Invierno nog het volgende, aangezien dit een weinig belopen route is, zijn er maar weinig herbergen. Waar mogelijk overnacht ik uiteraard in deze herbergen en anders in een simpel en eenvoudig hostal. De overnachtingsprijs in een herberg is 5,- euro en in een hostal met ontbijt ongeveer 20,- euro.
Al mijn overnachtingen zijn gepland en waar mogelijk de overnachtingen geboekt.

Mijn uitrusting wordt vanaf midden februari op orde gebracht, het is eigenlijk alleen controleren en aanvullen. Wat ik mee neem is ieder jaar hetzelfde want alles wat je thuis laat is mooi meegenomen.

Nog 100 dagen dat lijkt lang maar de tijd vliegt, het is zo 20 april.

Tot later,
Frans.

Todavia 100 dias....................
100 días y luego dejar de Ponferrada para mi décimo Camino de Santiago. Como ustedes saben , voy a caminar el Camino de Invuerno este año. Un Camino corto pero potente y picante de 264 km.
En el año 2015 solo 216 peregrinos viajaron esta ruta. El 20 abril estoy volando desde Charleroi a Madrid y desde alli con el autobús de Alsa a Ponferrada. Después una noche de estancia en el albergue que voy a empazar a la manaña siguiente.Después el Camino de Invierno voy a caminar la ronda de Santiago, Muxia, Fisterra, Santiago y el Camino Ingles, desde Ferrol a Santiago. Un total de cerca de 600 kilómetros.

Mi preparición es hasta ahora , de la formación planificada 1800 kilómetros he andado entretanto 1250 km y el numero restante de pases sin problemas. Sé que hay personas que dicen que se pueden caminar un Camino sin ningún entrenamiento. Absurdo, caminando un Camino no es paseo el domingo por la manaña por el parque de la ciudad. Camino mis viajes de capicitatión sobre todo las colinas de Limburg y un dia entre 25 y 30 km con una vez en los 14 dias 40km o más.Camino el lunes, el miercoles y el viernes mis distancias. Del 18 diciembre al 7 enero, hice una pausa porque mis zapatos necesitan, después de 2700 km, nuevos soles. Pero ahora estoy en camino otra vez. Por cierto, desde que empece en el 01 julio de 2011 con mas de 15.000km estoy caminando detrásde él. Desde mediados de febrerohasta mediados abril no camino en el miércoles en conexión con mi curso de español. En ese periodo camino 3x una semana cerca de 20 - 25 km. Siempre camino con un mochila ( 25 litros) con un peso total de 4,3 kg. Desde principios de marzo voy a caminor con mi mochila de Santiago con un peso de unos 8 kg.
Los últimos 10 dias antes de la salida , camino sólo distancias cortas de máximo 8 - 10 km sin carga.

Para la ruta del Camino de Invierno a continuación sin embargo, puesto que se trata de una ruta a pie poco es, hay solamente algunos albergues.
Siempre que sea posible, por supuesto, me quedo en estos albergues y diferente de una forma sencilla y fácil hostal. Todos los alojamientos están previstos, en lo posible las noches reservado.

Mi equipo asi es a partir de mediados febrero en orden, es realmente sólo compruebe y posiblemente . Lo que supongo es el mismo cada año, pero mientras tanto siempre en mente que cualquier cosa salga de casa es hermoso.

100 dias todavia parece muy largo pero si tienes algunos más como yo mosca tiempo.

Hasta luego,
Paco.



s.

  • 10 Januari 2016 - 18:12

    Sarah:

    Leuk te lezen dat u zich goef oorbereidt. Lijkt mij een mooie wandeltovht met name omdat maar weinig pelgrims de Invierno bewandelen.

    Succes,

    Sarah

  • 10 Januari 2016 - 18:22

    Rein:

    Hoi Frans,

    Bij deze al veel succes gewenst! Ik zelf ben dan met de camper ook ergens onderweg in Spanje. Hopelijk in 2017 weer voor de 4de keer een camino lopen. (ongetraind en nergens gereserveerd, maar waar je arriveert bepaalt het lot.)
    Groet, Rein

  • 10 Januari 2016 - 22:47

    Tinus Maas:

    Het ziet er weer goed uit Frans.Alleen denk ik dat je een data verkeerd hebt getikt.
    En wel de data dat je begonnen bent met wandelen.Ik denk dat 1 Juli 2011 dat 1 Juli 2001 beter past.
    Omdat je aan de 10de Camino gaat lopen.Je loopt er toch maar een per jaar.Alles is weer goed geregeld.Succes

  • 11 Januari 2016 - 12:08

    Frans:

    Tinus,

    Ieder jaar heb ik minstens twee caminos gelopen en in 2014 zelfs drie.
    In 2016 zijn het er weer drie.
    Grtjs,
    Frans.

  • 11 Januari 2016 - 15:58

    Annie:

    hoi Frans
    goed bezig, (zoals altijd) ook deze keer gaat het ook wel lukken succes


    grt Will-An

  • 11 Januari 2016 - 16:03

    Toos:

    weer goed bezig geweest met je voorbereidingen!
    ben benieuwd hoe het gaat met die weinig belopen route.
    we aan met je aftellen!
    grt toos

  • 12 Januari 2016 - 09:48

    Mia:

    Buen Camino Frans, de voorbereiding is al een Camino...genieten!


    Suc6, ik blijf je volgen!

  • 22 Januari 2016 - 14:32

    Frans:

    Bericht van Henk van Elst zoals gebruikelijk verwijderd.
    Ook alle toekomstige berichten ondergaan hetzelfde lot:-)q

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 20 Juni 2011
Verslag gelezen: 880
Totaal aantal bezoekers 315842

Voorgaande reizen:

09 Mei 2022 - 26 Mei 2022

NL- Pelgrimspad 2022

17 September 2021 - 08 Oktober 2021

10 jaar Camino de Santiago

26 Mei 2019 - 14 Juni 2019

Caminho da Geira e dos Arieiros 2019

22 Mei 2018 - 15 Juni 2018

Camino de Torres 2018

27 Mei 2017 - 22 Juni 2017

CAMINO LEBANIEGO EN VERDER 2017

20 April 2016 - 11 Mei 2016

Camino Invierno,Sanabres,Fisterra en Ingles 2016

20 Mei 2015 - 10 Juni 2015

Camino Portugues del Interior 2015

23 Mei 2014 - 20 Juni 2014

Camino Primitivo/Ingles en Finisterre 2014

06 Juli 2013 - 07 Juli 2013

Kennedymars Someren 2013

10 Mei 2013 - 31 Mei 2013

Camino Portugues/Fisterra 2013

07 Juli 2012 - 08 Juli 2012

80 km Kennedymars Someren juli 2012

17 April 2012 - 27 Mei 2012

Camino Francés/Fisterra 2012

Landen bezocht: