Donderdag 4 juni 2015. Wandeldag 15. - Reisverslag uit Dumbría, Spanje van Frans Schepers - WaarBenJij.nu Donderdag 4 juni 2015. Wandeldag 15. - Reisverslag uit Dumbría, Spanje van Frans Schepers - WaarBenJij.nu

Donderdag 4 juni 2015. Wandeldag 15.

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

04 Juni 2015 | Spanje, Dumbría

OLVEIROA - MUXIA
Vandaag een rustige wandeldag en voor het eerst sinds ik camino's loop samen met twee anderen de hele etappe gelopen. Gisteren op weg naar Olveiroa twee medewandelaars ontmoet tijdens een koffiepauze, Michael uit Duitsland en Ton een Nederlander. Zij vertrokken eerder dan ik maar ik haalde ze na een kilometer of vijf in en ben toen ongeveer tien kilometer met hun opgelopen tot de volgende koffiestop. Na deze koffiestop ben ik alleen verder gegaan doch ik trof ze een paar uur na mijn aankomst in de herberg in Olveiroa. Michael is gestart in St. Jean en Ton in Terborg. Voor beide is het de eerste camino en voor Ton tevens de laatste camino. Onderweg gepraat over van alles en nog wat en wat mooi is ik kon mijn eigen tempo aanhouden. Ik had voor vandaag de herberg in Muxia al besproken en na een telefoontje was er voor hen ook plaats. We zitten nu met drie personen in een 4 persoons kamer met eigen badkamer en toilet compleet met dakterras met uitzicht op de vissershaven en het dorp. Omdat de kamer op de eerste verdieping ligt hebben we ook nog de beschikking over een lift. Wat wil de pelgrim nog meer. Dat alles bied albergue Bela Muxia aan voor 17,- euro p.p. Ten opzichte van vorig jaar zijn er in Muxia wederom twee herbergen bijgekomen. Voor mijzelf heb ik besloten dat ik het Santiago, Muxia, Fisterra, Santiago dit maal voor de laatste keer loop, het word er mij te druk. Gister toen ik al lang in de herberg zat, zo na een uur of drie kwamen met tientallen tegelijk aanmelden voor een overnachting of liepen verder naar de volgende herberg ongeveer 300 meter verder. Vandaag op de route Olveiroa naar Muxia, die ik al drie jaar vrijwel alleen heb gelopen. waren er zeker 40 - 50 wandelaars onderweg. Dus geen rustige weg meer die je in alle eenzaamheid kon lopen. Dus over en sluiten. Morgen gaat het van Muxia naar Fisterra samen met Ton, Ton is een goede vent met weinig zelfvertrouwen en hij loopt niet graag alleen. Morgen dus een wandelmaat. Ton stopt in Fisterra en gaat met de bus terug naar Santiago en met de trein naar huis. Als ik morgen in Fisterra aankom zijn het nog een kleine 85 - 90 km naar Santiago waar ik volgens planning maandagmiddag aankom.
Hoe de tocht met Ton verliep weet ik morgen te vertellen. Groetjes en tot dan,
Frans.
- pauze 2 uur 30 minuten
- afstand 33,1 km.

• 04 Juni 2015 - 23:23

Ans Zonneveld:

Hallo Frans, is je camino al bijna klaar. Maar een week of 3 geleden was het echt niet druk op Santiago/Muxia, bijna geen wandelaar gezien, het is de tijd wellicht. Muxia zit in mijn hart, wat een pracht plaats om aan te komen en Bela Muxia is echt een ***** herbergh, dat is wel even wennen in het pelgrimsleven.
    Geniet van je laatste wandeldagen, het is dan nagenieten en vooruit kijken, er is vast nog een route die je nog ergens in 'de pen' hebt!
    Ultrea en voor de laatste loodjes, Buen Camino, groeten Ans.

• 05 Juni 2015 - 07:09

Ttonny:

Veel sucses met je nieuwe wandel kameraad ook al is het maar voor een dag maar je heb het er weer bijna op zitten en dan is het weer nagenieten van je wandel tocht geniet er nog maar van gr tonny en toon

• 05 Juni 2015 - 17:32

Annie:

hoi frans
    het is er dan wel drukker geworden, maar het lijkt me nog altijd fijner dan dat je niemand tegen komt.
    nog een paar daagjes en het zit er weer op weer benieuwd naar de foto,s

grt Will-An