AFTELLEN, NOG 10 DAGEN EN DAN..................... - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Frans Schepers - WaarBenJij.nu AFTELLEN, NOG 10 DAGEN EN DAN..................... - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Frans Schepers - WaarBenJij.nu

AFTELLEN, NOG 10 DAGEN EN DAN.....................

Blijf op de hoogte en volg Frans

10 Mei 2015 | Nederland, Sittard

Nog 10 dagen en dan is het zover, voor het vierde jaar op een rij start ik voor wederom een Camino naar Santiago de Compostela. Dit maal stort ik mij op een van de minst belopen Camino's, de Portugues Interior. Inmiddels is er wat meer documentatie en informatie over deze route beschikbaar. Waar ik uiteraard in mijn voorbereiding dankbaar gebruik van heb gemaakt.
Mijn training zit er op, de geplande 1800 trainingskilometers heb ik ruimschoots overschreden dus met de conditie zit het weer helemaal goed. Ook de uitrusting is weer helemaal compleet en op orde. Wel ben ik met het samenstellen van de uitrusting afgestapt van het grammen jagen en heb ik gekeken naar mijn ervaringen in voorgaande jaren en sommige zaken thuisgelaten en andere toegevoegd. Zo beschik ik thans over een z.g. wandelparaplui. Een wandelparaplui word middels een tweetal clips aan de rugzak bevestigt zodat men tijdens het wandelen tijdens regen de handen vrij heeft. Wel zo gemakkelijk als men met stokken loopt, zoals ik. Tijdens mijn trainingstochten heb ik al ervaring opgedaan met het lopen met de wandelparaplui en het bevalt uitstekend. Ik heb gekozen voor deze oplossing in combinatie met een goede regenjack en gamaschen. Dus een verschrikkelijk onding als een poncho is niet nodig. Gebruikte ik toch al niet. Het totale gewicht van mijn uitrusting bedraagt nu 8,9 kg wel wat meer dan voorgaande jaren maar dat mag geen probleem zijn.
De route is volledig en in gedeelten geladen in mijn wandel gps en ik heb de summiere kaartjes van internet geplukt en het schijnt dat de bewijzering het laatste jaar aanzienlijk is verbeterd. Dus dat zal hopelijk geen problemen geven. En wat dan nog dan lopen we toch gewoon een paar kilometer meer, we hebben de hele dag de tijd.
Wel is het reisschema enigszins gewijzigd, ik vertrek reeds de avond voor de reisdag naar Viseu naar Eindhoven om daar te overnachten. Voordeel is dat ik nu geen risico loop om mijn vlucht te missen omdat de NS mij op 20 mei niet tijdig naar Eindhoven kan brengen.
Al met al ik ben er helemaal klaar voor en kijk er wederom naar uit.
Een leuke bijkomstigheid is dat mijn website inmiddels meer dan 100.000 keer is bekeken sedert ik deze in september 2011 heb opgestart. Gemiddeld 75x per dag bekeken d.w.z dat er toch wel belangstelling bestaat ondanks de soms negatieve kritiek van een aantal azijnpissers. Kritiek waarvan ik geleerd heb om mij daar niets van aan te trekken, ik doe mijn Camino op mijn manier.
Ik hoop dat ik ook in de toekomst op net zoveel belangstelling kan rekenen en ik plaats mijn verslagen dan ook met veel plezier.
Mijn volgende verslag vanuit Viseu Portugal op 20mei.
Tot dan,
Frans

  • 10 Mei 2015 - 08:18

    Joke Van Erp:

    Beste Frans,

    Wat een heerlijk vooruitzicht.
    Je hebt het super goed voorbereid. Ook geweldig dat je het gewicht van de rugzak tot 8,9 kg hebt.
    Ik wens je een ontzettend mooie camino toe en kan alleen maar zeggen, geniet van iedere stap.
    Het onderweg zijn is het allermooiste.

    Buen Camino!!!!!

    Lieve groetjes Joke.

  • 10 Mei 2015 - 09:28

    Henry:

    Hoi Frans, de porogese route staat voor september op mijn programma en zal je reis dan ook volgen.
    Veel wandelplazier

    Gr henry

  • 10 Mei 2015 - 10:34

    Gerrie Joris:

    veel succes en wandelplezier

  • 10 Mei 2015 - 11:22

    Theo:

    Buen Camino, misschien kom ik je wel tegen.

  • 10 Mei 2015 - 16:30

    Annie:

    hoi Frans
    alles weer goed voor elkaar,komt weer helemaal goed met jouw
    dat wordt weer een fijn avontuur
    grt Will-An

  • 10 Mei 2015 - 19:13

    Ineke:

    Frans buen camino, veel mooie kilometers, en heel veel contact met lieve leuke mensen. Ik heb al eerder je verhalen gelezen en ga je nu ook volgen! Volgend jaar wil ik ook de Portugese camino lopen vanaf Lissabon. Ik wens je heel veel inspiratie voor je verhalen op deze blog! Maar dat gaat vanzelf bij jou? Zo lijkt het althans! Je hebt behoorlijk getraind zeg, dus dat zit wel goed! Nogmaals buen camino!

  • 10 Mei 2015 - 19:31

    Ferdinand:

    Beste mijnheer Frans,
    trekt u zich niet aan van mensen die het beter weten. Leer van de onjuiste keuzes in uw leven en ga ervoir. Een goedr camino!

  • 11 Mei 2015 - 14:46

    Toos:

    hoi
    vergeet mijn e-mailtje maar,inmiddels is het gelukt!zoals je ziet.
    veel succes en je weet het he?
    big boss watching you!!!
    groetjes

  • 11 Mei 2015 - 16:11

    Ans Dukers:

    Frans, zelf vertrek ik op 26 juni vanuit Lissabon. Waarschijnlijk zullen we elkaar niet treffen. Wunsj dich alle goods op dien wanjelpaad.

  • 20 Mei 2015 - 21:02

    Ans Zonneveld:

    Dag Frans, man veel plezier met je Camino, geniet er met volle teugen van want voor je weet, het gaat zo snel.
    Ik ga je volgen, wie weet is Portugal me volgende uitdaging! groetjes Ans.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 20 Juni 2011
Verslag gelezen: 680
Totaal aantal bezoekers 315826

Voorgaande reizen:

09 Mei 2022 - 26 Mei 2022

NL- Pelgrimspad 2022

17 September 2021 - 08 Oktober 2021

10 jaar Camino de Santiago

26 Mei 2019 - 14 Juni 2019

Caminho da Geira e dos Arieiros 2019

22 Mei 2018 - 15 Juni 2018

Camino de Torres 2018

27 Mei 2017 - 22 Juni 2017

CAMINO LEBANIEGO EN VERDER 2017

20 April 2016 - 11 Mei 2016

Camino Invierno,Sanabres,Fisterra en Ingles 2016

20 Mei 2015 - 10 Juni 2015

Camino Portugues del Interior 2015

23 Mei 2014 - 20 Juni 2014

Camino Primitivo/Ingles en Finisterre 2014

06 Juli 2013 - 07 Juli 2013

Kennedymars Someren 2013

10 Mei 2013 - 31 Mei 2013

Camino Portugues/Fisterra 2013

07 Juli 2012 - 08 Juli 2012

80 km Kennedymars Someren juli 2012

17 April 2012 - 27 Mei 2012

Camino Francés/Fisterra 2012

Landen bezocht: