Fabricando fit faber, oefening baart kunst. - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Frans Schepers - WaarBenJij.nu Fabricando fit faber, oefening baart kunst. - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Frans Schepers - WaarBenJij.nu

Fabricando fit faber, oefening baart kunst.

Door: Caminofrans

Blijf op de hoogte en volg Frans

31 Maart 2013 | Nederland, Sittard

Fabricando fit faber, oefening baart kunst dat was het motto voor mijn nieuwste trainingstocht.Voor mijn nieuwste trainingstocht heb ik zaterdag 30 maart 2013 gelopen en wel de Kennedymars te Sittard. Voor wie het nog niet weten een Kennedymars is een wandeltocht van 50 mijl of 80 km te volbrengen binnen de 20 uur.Hoewel ik na mijn Kennedymars in 2012 in Someren gezegd had: dit is eens maar nooit meer, ben ik toch van gedachten veranderd en zaterdag om 05.00 uur vol goede moed gestart met de bedoeling de tocht sneller te lopen dan in 2012, maar toch niets forceren het moet leuk blijven. Via Nieuwstadt,Susteren,Bohmerwald,MariaHoop,Posterholt,Reutje,Montfoort,Maasbracht,Wessem en Thorn ging het via Belgie over Kessenich,Geistingen,Aldeneik en Maaseik weer naar Nederland.
In Nederland werd de route via Roosteren,Dieteren,Susteren en Nieuwstads weer naar Sittard geleid. Om te lopen waren de omstandigheden goed ondanks de soms felle en koude noordoosten wind. Om 20.40 uur heb ik de finish bereikt en mijn herinneringsspeldje in ontvangst kunnen nemen. De aankomsttijd van 20.40 uur betekende voor mij een verbetering van mijn persoonlijke looptijd, 15 uur 40 minuten ,( was 17 uur en 13 minuten) een verbetering van 1 uur en 31 minuten. De gemiddelde loopsnelheid was 5,09 km/uur en ik heb 112094 stappen gezet. Bovenstaande betekent niet dat ik straks in Portugal ook dergelijke tochten ga maken, want eerlijk is lief , na aankomst in Sittard had ik de pijp volledig leeg en heb ik een herstelperiode van een week ingelast om daarna weer rustig aan te beginnen.
De Kennedymars in cijfers:
Aantal deelnemers : 2849
Aantal uitlopers: 2148
Eerste (wedstrijd)loper binnen om 13.05 = 8 uur en 5 minuten looptijd.
Laatste loper binnen om: 00.41 = 19 uur en 41 minuten looptijd.
Zelf binnen gekomen als nummer 1265 met de al eerder vermelde looptijd van 15 uur en 40 minuten.
Buiten beschowing gelaten de 2 km heen en de 2 km terug van en naar de start/finish dus in totaal gelopen 84 km.
De laatste 2 km naar de finish werd ik vergezeld door mijn Marianna wat ik een geweldige ondersteuning vond tijdens de laatste loodjes.
De volgende Kennedymars is in Someren 6/7 juli en we staan weer aan de start. De mars in Someren steekt wat betreft organisatie,verzorging en sfeer met kop en schouders boven die van Sittard uit.
Portugal komt steeds dichter bij, nog 40 dagen.
P.S.
Het gewicht van de rugzak is weer aangepast en we komen nu onder de 6 kg.
Frans.

• 31 Maart 2013 - 20:55

Marietje En Gerard Veldhuis:

Hallo Frans,
    Ik heb je verhaal over de camino de France gelezen en ook over het gewicht wat je rugzak zat.
    Wij, Marietje en ik, gaan dus met z'n tweeen en kunnen veel dingen gezamelijk doen. We trainen nu wel met een behoorlijk gewicht (10 kg) maar daar gaat straks zeke we 1 a 2 kg van af. Aan jou lijst met spullen hebben wij natuurlijk wel veel, bedankt voor deze info en... veel succes in Portugal.
    Wij wandelen wel behoorlijk maar geen kennediemars meer , dit is iets teveel van het goeden wel wandelen wij diverse vierdaagses(Nijmegen Sallandtocht) maar dan niet meer dan 30 km per dag. Verder lopen we nu 2 a3 keer perweek 20 tot 25 km. We weten wel wat wandelen is maar een camino lopen is toch wel iets anders. We zijn erg benieuwd hoe het ons zal bevallen.
    Je hoord zeker nog wel weer van ons. En voor jou Buen camino

• 31 Maart 2013 - 21:59

Toos:

hoi frans
    toppie!!!wat je weer gedaan hebt,ik doe het je niet na.
    groetjes toos

• 01 April 2013 - 09:43

Tine Hekker:

Dag Frans,

Leuk jouw reactie op mijn tineuitkoudum.waarbenjij.nu
    Ik wens je veel wandelgenoegens bij je a.s. Camino Portugues.
    Groet, Tine

• 01 April 2013 - 09:56

Annie- Will:

Hoi Frans
    dat je de mars uit zou lopen was ik van overtuigd
    maar eerlijk is eerlijk , de mars in someren was toch leuker of niet??
    nog maar 40 daagjes,het schiet al op.
    maar ook dit gaat lukken,ben weer benieuwd.
    doe het rustig aan.
    grt aan ons mariannie.tot 12 april
    grt will-an

• 01 April 2013 - 21:52

Ans Zonneveld:

Goed gedaan, meneer Frans, 80km, het staat nog steeds op mijn lijstje, al wel eens 75 gewandeld wat heel goed ging, je weet maar nooit, ooit!!!!!
    Het is snel aftellen nu voor heel veel caminogangers. Op Jacobusdag in Alkmaar waren velen die in april en mei van start gaan vanuit verschillende start plaatsen. Heel veel plezier nog in de voorbereiding en ik tel ook graag af voor mijn start! Nog even...
    groeten ans bijna aan de wandel!

• 03 April 2013 - 20:58

Jan Cools:

Ik ben deelnemer van 4 steps bedankt voor je reactie op onze site ,jij bent reeds zeer ervaren zie ik wel .
    Wij gaan er nu ook voor de volle 100% voor zullen veel afzien maar we hebben er zin zal jou ook volgen alvast succes