Tempes fugit,de tijd vliegt. - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Frans Schepers - WaarBenJij.nu Tempes fugit,de tijd vliegt. - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Frans Schepers - WaarBenJij.nu

Tempes fugit,de tijd vliegt.

Door: Caminofrans

Blijf op de hoogte en volg Frans

31 Januari 2013 | Nederland, Sittard

De tijd vliegt vandaag nog 100 dagen en dan is het zover, vertrekken naar Porto en beginnen aan mijn tweede Camino naar Santiago de Compostela. Mijn tweede, aanmerkelijk korter dan de eerste in 2012 maar toch altijd nog 450 km. Naar ik hoop 450 prachtige kilometers door het noorden van Portugal en Spanje en hopelijk in betere weersomstandigheden als in 2012. Ter voorbereiding heb ik ondertussen de nodige trainingskilometers in de benen. Zoals vorig jaar wil ik minimaal de totale afstand 3x in de benen hebben dus zo ongeveer 1450 kilometer. Ben in december weer begonnen met intensief te wandelen door het Zuid-Limburgse land. Speciaal het Zuid-Limburgse land omdat dit wat wandelomgeving,hoogteverschillen en soorten wegdek veel lijkt op de straks te lopen Camino Portugues.In december, buiten de reeds bekende routes zoals Pelgrimspad,Pieterpad en Krijtlandroute, een paar nieuwe tochten ontdekt en gelopen zoals de pelgrimsroute van de Dom in Aken naar de Servaas in Maastricht, dagtocht 40 km. Ook een gedeelten van de pelgrimsroute tussen Rijn en Maas gelopen en wel het gedeelte van de basiliek in Roermond naar Wezet in Belgie waar deze aansluit op de Via Mosana naar Namen en verder via Reims enz naar Santiago.
In december 275 km gemaakt en in januari 350 zodat de teller in totaal nu op 625 km staat en nog 825 km te gaan over de maanden februari,maart en april. In de eerste week van mei zullen de wandelactiviteiten bestaan uit dagelijks een korte trip van 10 - 15 kilometer om de opgebouwde conditie en het wandelritme op peil te houden terwijl de laatste 4 - 5 dagen er alleen maar gerust zal worden. Dit alles gaat lukken.
Binnenkort beginnen we ook weer met de uitrusting op orde te brengen en compleet te maken aangezien ik vanaf half maart met de volledige bepakking ga lopen.Het streven is om dit jaar met nog minder gewicht te lopen dan vorig jaar, toen 7,7 kg. Tevens gaan we er aan werken om nog 2 - 3 kilo gewicht kwijt te raken want dat zit er momenteel nog te veel aan.
Al met al ik beleef heel veel plezier aan de voorbereiding en voor mij mocht het morgen 10 mei zijn.
Groetjes Frans

Wie zichzelf tegenkomt is zichzelf tegemoet gelopen.

• 31 Januari 2013 - 22:49

Ans Zonneveld:

Dag Meneer Frans,

Het telt al mooi af, voor je het weet is het zover, ik heb +_2 weken terug
    een "nog 100 dagen" verslagje gemaakt.
    Zo te lezen is de training goed op schema, pittige kilometers hoor!
    Geniet van de voorbereiding, de weken vliegen en voor je het weet......
    Succes verder en een mooie voorbereiding.

Groeten van ans[bijna]aandewandel!

• 01 Februari 2013 - 00:22

Tinus Maas:

Hoi !!! Frans,

De laatste honderden trainings kilometers(825).
    En dan kun je weer aan de tocht beginnen.
    Ik blijf het knap vinden,voor iemand die toch niet altijd een sportief persoon is geweest.
    Veel succes met de verdere voorbereiding.

Groetjes Tinus Maas

• 01 Februari 2013 - 17:12

Josje Schepers:

Mooi vooruitzicht!

Alvast veel succes ome Frans :)
    Maarre... 5 kg op je rug? Wat weinig, dat zou mij nooit lukken! Neem je wel genoeg schone onderbroeken mee? hahaha

Groetjes Josje en Teun

• 03 Februari 2013 - 12:59

Annie Will:

hoi frans
    je bent goed bezig,de tijd vliegt het is zo gauw weer hier.
    geniet ervan,bedankt voor de kaart
    grt will-an