Dag 22 - 9 mei 2010 - Reisverslag uit Vega de Valcarce, Spanje van Frans Schepers - WaarBenJij.nu Dag 22 - 9 mei 2010 - Reisverslag uit Vega de Valcarce, Spanje van Frans Schepers - WaarBenJij.nu

Dag 22 - 9 mei 2010

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

09 Mei 2012 | Spanje, Vega de Valcarce

Vandaag van Gacabelos naar Vega de Valcarce, afstand 27,4 km en 37178 stappen, wat meer kilometers i.v.m de diverse omleidingen o.a. de Camino Duro.
De Camino Duro = de zware Camino gevolgd maar helaas niet kunnen genieten van het uitzicht i.v.m. de laaghangende bewolking en regen.Overigens een pittige maar niet onoverkomelijke tocht. Jammer.
Afgelopen nacht overnacht in de gemeentelijke herberg van Cacabelos. Niet aan te bevelen. Een aantal houten onderkomens in een rondje rond een oude kerk. Alleen maar heel erg basic. Twee eenpersoons bedden in een veel te kleine ruimte. Geen enkele zitgelegenheid,gewoon helemaal niets.
Ik ben nu ruim 3 weken onderweg en als ik nu terug kijk kan ik alleen maar zeggen dat de Camino Fransces een fantastische wandelweg is met een paar stukken, gelukkig niet zoveel, die niet waard zijn om gelopen te worden maar ze horen er wel bij. Tot nog toe alleen maar erg fijne ontmoetingen gehad met wandelaars van over de gehele wereld, noem een nationaliteit en je komt ze tegen. Iedereen praat met elkaar,er is geen taalprobleem, iedereen is vriendelijk tegen elkaar, in feite een grote familie met allemaal hetzelfde doel, op weg naar Santiago, ieder op zijn eigen manier. Morgen een stevige tocht over naar men beweerd de steilste klim van de Camino, ik laat me verrassen. Ook het eindpunt voor morgen heb ik nog niet bepaald maar ik moet gas terug gaan nemen anders ben ik veel en veel te vroeg in Santiago. Had niet verwacht dat ik zo snel zou gaan, maar mijn uitgebreide training vooraf werpt nu zijn vruchten af. Voor morgen worden hier hoge temperaturen verwacht en t/m vrijdag zou het alleen maar warmer worden. Zaak is voldoende water mee te nemen en onderweg direct bij te vullen. Nogmaals dank aan alle volgers en hun reacties en tot morgen,
Groetjes Frans.
P.S.
Voor de insiders, Arena Funti is nog steeds erbij en ook tevreden.

Overnachtingsadres:
Pension Herberg Fernandez, Vega de Valcarce.
Beoordeling: 8,5

• 09 Mei 2012 - 19:35

Jeanne En Tinus:

Frans,

Het gaat prima,maar volgens jezelf eigenlijk te snel.
    Doe maar wat rustiger aan,want het vliegtuig vertrekt toch niet eerder.
    Succes en tot morgen
    Vanuit Geldrop

• 10 Mei 2012 - 02:16

Mieke En Gerard:

Hoi Frans, wat ga je snel, je loopt jezelf nog voorbij. Ken je dat liedje,
    doe een stapje naar voren , doe een stapje terug? .Mischien helpt dat.

Groetjes.

• 10 Mei 2012 - 06:01

Will:

hoi Frans ik wil graag insider worden ,wie of wat is arena funti ?
    grt. Will

• 10 Mei 2012 - 08:41

Mieneke Kuipers:

Hallo Frans,
    ik lees iedere dag je verslagje. Petje af voor je prestatie! Ga nu zelf een week op vakantie, maar pak bij terugkomst de draad weer op. Dank voor je kaart en hartelijke groet . Mieneke.

• 10 Mei 2012 - 09:39

Annie:

hoi frans
    haal die pet ,zonnebril, en zonnecreme, maar uit je rugzak.
    doe het rustig aan,hier zou het ook rond de 25 graden worden,maar het regent .het mag hier ook wel wat beter.
    grt tot de volgende keer
    will an guus