Dag 17 - 4 mei 2012 - Reisverslag uit La Virgen del Camino, Spanje van Frans Schepers - WaarBenJij.nu Dag 17 - 4 mei 2012 - Reisverslag uit La Virgen del Camino, Spanje van Frans Schepers - WaarBenJij.nu

Dag 17 - 4 mei 2012

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

04 Mei 2012 | Spanje, La Virgen del Camino

Vandaag van Mansilla de las Mulas naar La Virgen del Camino, wat een namen, 27 km en 42183 stappen. Vertrokken om 07.15 en aangekomen om 13.15 uur omdat ik wat langer in Leon heb rondgekeken. Eigenlijk een dag om zeer snel te vergeten want regen van de eerste tot de laatste minuut. Zeer vervelende route, langs drukke doorgaande wegen, door eindeloze woonwijken en industriegebied. De enige afwisseling was de oude binnenstad van Leon met de kathedraal. Heel aardig, maar het doel van mijn tocht is uiteindelijk niet het bekijken van kerken, kloosters, kastelen, paleizen en zo. Ik ben op voetreis naar Santiogo en ik wil de weg daar naar toe meemaken zonder franje en opsmuk. Ik ben inmiddels de 300 km grens gepasseerd en zoals de zaken er nu voor staan ben over 13 dagen in Santiago. Dus ruim voldoende tijd om door te lopen naar Finisterra/Muxia en dan toch op 24 mei weer op tijd in Santiago. Iets wat steeds meer op begint te vallen is wat mensen allemaal meeslepen op deze tocht. Je ziet rugzakken van 30 tot 80 liter met een gewicht van 6 tot 19 kilo. Ook zie je tientallen rugzakken die zomaar op de rug hangen te bengelen, gewoon niet goed afgesteld en dit vaak door een fout advies van de zogenaamde speciaalzaken. Heb inmiddels al veel pelgrims kunnen helpen door hen te wijzen op de zogenaamde justeerriemen boven op de schouder. Op de Camino val je af dus is het noodzakelijk om de afstelling van je rugzakkregelmatig te controleren. Een rugzak die aan je schouders hangt en trekt is geen pretje. Ter geruststelling: mijn rugzak hangt perfect ,ik voel hem gewoon niet. Nu ga ik een gweldig feestje bouwen waar jullie allemaal van dromen.....................geintje.
Gegroet allemaal en tot morgen, Frans

Overnachtingsadres:
Hostal Central, La Virgen del Camino.
Beoordeling: 7,5

• 04 Mei 2012 - 14:25

Jeanne En Tinus:

Frans,

Allereerst proficiat met je verjaardag.
    En wat het weer betreft,is het hier wel wat beter.
    Frans nog een fijne dag,
    zorg vandaag voor wat extra!!!
    Veel succes verder.
    tot het volgende verslag.

Groetjes uit Geldrop

• 04 Mei 2012 - 14:31

Mieke-gerard:

Hiep hiep hoera, Frans proficiat met je verjaardag, wie had dat kunnen denken,
    dat jij op jouw leeftijd dit nog ging doen.
    Petje af, niemand van ons doet dit na.
    We zullen vanavond bij Toon van ons Peet
    er een opvatten. Nog veel loopplezier.
    Groetjes Mieke en Gerard.

• 04 Mei 2012 - 14:36

Saskia:

Hoera, hoera, hoera!
    Gefeliciteerd met je verjaardag, maak er een leuke avond van, dat doen wij ook!

• 04 Mei 2012 - 14:57

Josje Schepers:

Happy Birthday ome Frans!!

Groetjes Josje en Teun

• 04 Mei 2012 - 16:50

Will:

hoi Frans proficiat met je ... verjaardag.
    wij zitten vanavond bij Toon van ons Peet , ik zal er inne op ow vatten !
    grt. Will Annie Guus

• 04 Mei 2012 - 17:06

Martien En Tonny:

Allereerst nog van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag .
    En wat tof van jou om op deze leeftijd dit nog te presteren .
    Niemand van ons doet je dit na.
    Wij wensen je nog een hele fijne avond.
    En we horen het morgen wel weer.
    Gr Martien en Tonny

• 04 Mei 2012 - 19:33

Ans:

Van Harte in den verre!
    Zoals je schrijft, lees ik het ook, razend snel, zeker geen opsmuk en bezoeken van kerken en kathedralen!
    Proost vanavond en als je wil vertellen welke ruzak je hebt, graag!
    Ultime tips zijn altijd welkom,
    groeten Ans.

• 04 Mei 2012 - 20:04

Corrie En Gerrit.:

Jarige Camino Frans.
    Verjaardag vieren op weg naar santiago de Compostela dat doet niet iedereen met 481.5 km en 733624 stappen in de benen en dat in 17 dagen Frans gefeliciteerd met je verjaardag en je Prestatie "geweldig" Neem van mij maar 'n kannetje Sangria gr Corrie en Gerrit.

• 05 Mei 2012 - 09:50

Annie:

dat feestje bouwen, niet te gek.
    dat je morgen een kater hebt.
    maar ik weet uit ervaring, dat jij geen gekke dingen doet.
    loop ze tot volgende keer.
    grt will an guus

• 04 Mei 2017 - 21:13

Frans Kruter:

Frans, ik kan natuurlijk niet achter blijven om je proficiat met je verjaardag te wensen.
    Toch van mij nog unne prettige avond gewenst.