Dag 14 - 1 mei 2012 - Reisverslag uit Terradillos de Templarios, Spanje van Frans Schepers - WaarBenJij.nu Dag 14 - 1 mei 2012 - Reisverslag uit Terradillos de Templarios, Spanje van Frans Schepers - WaarBenJij.nu

Dag 14 - 1 mei 2012

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

01 Mei 2012 | Spanje, Terradillos de Templarios

Vandaag van Carrion de los Condes naar Terradillos de Templarios, afstand 26 km en 39486 stappen. Vertrokken om 06.45 en aangekomen om 12.15 uur. Vanmorgen bij vertrek ijzig koud en vorst aan de grond, wel de rest van de dag droog met een schraal zonnetje en een ijzig windje. De route liep door een oneindige vlakte met een kaarsrechte weg zonder enige afwisseling. In hoog zomer hier lopen is geen lolletje, er is geen beschutting en de bomen, die men aangeplant heeft om voor enige beschutting te gaan zorgen, staan aan de verkeerde kant van de weg. Aan de weg leek geen einde te komen, uiteindelijk toch in dit dorp terecht gekomen in een prima herberg. Een leuke bijkomstigheid is dat ik vandaag mijn Camino naar Santiago er voor de helft op heb zitten en dat na 14 wandeldagen, had dat van te voren niet verwacht, ondanks alle trainingskilometers.T ot nog toe is het een geweldige tocht die zeer goed bewijzerd en gemarkeerd is, je kunt niet verkeerd lopen of het moet met opzet zijn. Wel is het zo dat de route in dorpen en steden de meest gekke kronkels maakt om de pelgrim maar langs alle bars, restaurants en andere zaken te leiden. Ook op de Camino heeft de commercie toe geslagen, het is niet ongebruikelijk dat er aan het begin, van de vooral grotere plaatsen mensen staan om foldertjes uit te delen van allerlei voorzieningen voor de pelgrim. Ook hangen de folders soms aan bomen struiken enz.De prijzen zijn naar Nederlandse begrippen erg laag: voor een overnachting betaal je zo tussen de 4,00 en 12,00 euro, afhankelijk van het gebodene. Tot nu toe alleen goede herbergen gehad, schoon en netjes en goed voorzien van spijs en drank, ook tegen zeer lage prijzen. Alleen de internet- en telefoonverbindingen willen nogal eens problemen geven.
Maar ja, een pelgrim kan niet alles hebben, er moet een beetje ontbering zijn. Daar dragen de weersverwachting ook aan bij, komende dagen: regen.
Tot morgen.
Groetjes Frans.

Overnachtingsadres:
Herberg Prive Cafetaria Los Templarios,
Terradillos de los Templarios.
Beoordeling: 8

• 01 Mei 2012 - 16:11

Tinus En Jeanne:

Hoi!!! Frans,

Vandaag twee verslagen,we vinden het leuk maar het moet ook leuk blijven(dag13 en dag 14).
    We blijven je toch wel volgen hoor.
    Morgen wachten we weer op dag 15.

Loop ze??? Groeten uit Geldrop

• 01 Mei 2012 - 18:52

Ans:

Dag meneer Frans, zoals ik het lees zit de vaart er goed in. Bezichtigd u nog iets onderweg of is er niks te zien??
    Er wordt flink doorgebikkeld zeg. Stoere wandelingen zijn het en idd het gaat reuze snel, voor dat we het weten loopt u Santiago binnen!
    Een foto hier en daar zou leuk zijn, is dat heel ingewikkeld om te doen, dat wil ik nl wel op mijn weblog.
    Nou nog veel plezierige kilometers en een beetje vertier onderweg, en op zijn tijd rechttoer rechtaan!
    Buen Camino, Ans.

• 01 Mei 2012 - 23:21

Rogier En Laure:

Hey die Pa,

Het wil maar niet meezitten met het weer he.... Heb het idee dat de rollen omgekeerd zijn. Int zuiden van Europa slecht en hier in het noorden veel beter. Wij blijven ondertussen lekker doorrollen en we houden je daarbij in de gaten. Als ik goed reken en je zo doorloopt arriveer je 10 dagen te vroeg in SdC, dus doorlopen naar Muxia en terug behoort nog reeel tot de mogelijkheden.... veel wandelplezier, laat je niet doen, en laat ze maar .... een olifant, awel je weet wel....

Sje en Laure

• 02 Mei 2012 - 08:15

Annie:

hoi frans
    hoe meer je schrijft,hoe meer zin om dit ook te gaan doen,alleen het weer is erg jammer.
    maar na regen komt zonneschijn.
    dus voor je aankomt, moet dat goed komen.
    wij hopen dat je zo doorgaat.
    het gaat je lukken.
    grt will an guus

• 02 Mei 2012 - 08:35

Toos Vd Weerden:

hoi frans
    mooi om je te volgen via de reisverslagen.
    ik vind het wel stoer en knap van je.het is toch een heel eind!!!
    nog veel succes en plezier.
    gr.toos en leo

• 02 Mei 2012 - 08:35

Martien En Tonny:

Hoi Frans.
    Zoals wij kunnen lezen gaat het lopen je goed af.
    Het is zonde dat het weer niet mee zit.
    Maar we blijven je volgen.
    Gr uit Asten