Dag 10 - 27 april 2012 - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Frans Schepers - WaarBenJij.nu Dag 10 - 27 april 2012 - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Frans Schepers - WaarBenJij.nu

Dag 10 - 27 april 2012

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

27 April 2012 | Spanje, Burgos

Vandaag van Ages naar Burgos 23,5 km en 33842 stappen. Een heel natte en saaie etappe. Vertrokken over ongeveer 6 km asfalt, gevolgd door het slechtste pad dat ik tot nog toe ben tegengekomen. Maar ja, het liep langs de vindplaats van de prehistorische mens Atapuerta en sinds die tijd hebben ze aan het pad ook niets meer gedaan. Na dit pad weer asfalt. Bij het naderen van Burgos eerst een grote lus om het vliegveld en dan een 8 km lange kaarsrechte weg. Eerst door een industriegebied en daarna door een voorstad met alleen woonkazernes.
Zit nu in de gemeentelijke herberg in Burgos, midden in de oude stad en direct aan de kathedraal die ik vanmiddag samen met het Duitse vrouwtje van gisteren ga bekijken.
Morgen een rustdag en hopelijk wordt het nu eindelijk beter weer, vandaag heeft het de hele dag aan een stuk geregend en niet zo zachtjes ook. Ben nu bezig om alles droog te krijgen. De herberg is zeer goed met alle mogelijke voorzieningen voor de pelgrim. Vandaag ook voor het eerst kennis gemaakt met de buspelgrims.
Buspelgrims zijn "pelgrims" die zo nu en dan (meer nu als dan) een stuk met de bus gaan onder het mom van "het moet wel leuk blijven", "ik ga niet door de regen lopen" of "die kleine dorpjes slaan we over want daar is niets te beleven". Maar ja, ieder doet het op zijn manier. Ook de mythe en de kreet "de weg is het doel" is voor mij een lege kreet, want iedereen die ik spreek heeft gewoon als doel Santiago te bereiken, desnoods met bus of trein.
Tot zover vandaag, morgen een rustdag en zondag gaan we er weer voor. Nog ongeveer 485 km naar Santiago en eventueel 605 km naar Muxia. Als het meezit ben ik woensdag op de helft.
Groetjes Frans.
:SMS update:: 28 april 2012 :
Helaas vandaag geen internet of wifi, dus een kort verslag per gsm. In verband met slecht weer niet in Burgos gebleven maar door naar Hostanas 31 km 450960 stappen en steeds regen. Prima dag gehad. Morgen meer. Groetjes Frans

Overnachtingsadres:
Casa de los Cubus, Burgos
Beoordeling 7,5

  • 27 April 2012 - 13:55

    Anja:

    Even een reactie op peregrino frans: ik vind jouw stelling een echter pelgrimstocht begint bij je voordeur nogal kort door de bocht. Volgens jouw stelling is er sprake van een pretpakket als je voordeur slechts 800 km van Santiago vandaan is. Als ik het verloop van de tocht van camino frans tot nu toe lees denk ik dat hij ook in staat zou zijn om vanaf zijn voordeur te lopen. Echter, niet iedereen beschikt over de tijd en/of de middelen en/of een thuissituatie die het toelaat om een paar maanden van huis te zijn. Ik ben persoonlijk van mening dat iedereen zijn eigen vertrekpunt moet kiezen maar dat de ware pelgrim te voet moet gaan.

  • 27 April 2012 - 14:15

    Jeanne En Tinus:


    nou Frans ik zou ook bij de buspelgrims horen ik loop liever ook af en toe dan alles te voet .
    maar ik vind het knap om alles te voet te doen.
    fijne rustdag morgen
    groetjes jeanne

  • 27 April 2012 - 15:17

    Desiree:

    Even een aanvulling op pelegrinofrans.
    Hij heeft in het verleden ook steeds op mijn verslag gereageerd met precies de zelfde reacties,m.i. overgeschrijven uit een reisgids. Bovendien bedient hij zich van verschillende namen soms Kees enz.
    Hij vergeet dat bij elke reactie zijn IP adres vermeld staat.Soms lijkt zijn gedrag op stalking.
    Caminofrans ga door met je berichten ik lees ze met plezier.

  • 27 April 2012 - 15:22

    Caminofrans:

    Peregrinofrans,
    Voor eens en voor altijd, het moet toch eindelijk duidelijk zijn dat niemand prijs stelt op jouw verhaaltjes of op jouw mening. Ik geef geen mening over buspelgrims ik doe er alleen verslag van en zo objectief mogelijk. Reeds meerdere malen heb ik je reacties verwijderd maar jij bent blijkbaar niet te stoppen en/of je hebt een enorme plaat voor je kop.
    Frans.

  • 27 April 2012 - 15:24

    Tinus En Jeanne:

    Frans,
    Geniet van de rustdag,
    En nu je alleen bent,kun je doen wat je wil ???
    een fijne dag enZondag weer veel succes.
    Groetjes Tinus

  • 27 April 2012 - 17:27

    Corrie En Gerrit.:

    Halo Frans.
    Zoals ik lees gaat het volgens plenning.
    Behalve het weer wil nog niet zo.
    Geniet morgen heerlijk van je rustdag.
    En zondag weer je eigen loopje.
    En wij wensen je verder 'n mooie tocht toe Gr corrie en gerrit.

  • 27 April 2012 - 19:45

    Rogier En Laure:

    Allereerst even dit, meningen zijn als vingers, iedereen heeft er wel 10. De enige echte frans is CaminoFrans! anderen kunnen wel interessant doen dat ze die tocht gelopen hebben alleen van Frans (pap) weet ik het 100 procent zeker en heb daar respect voor, ik ken het weer daar en dat is geen pretje..... Laat Pellegrino frans (irritante man) maar lekker interessant doen, volgens mij loopt die nog niet eens naar de bakker om de hoek.

    Pa ga zo door je bent goed bezig, Laure en ik zijn trots op je... En denk maar zo na regen komt zonneschijn. (wat ik dus letterlijk bedoel mbt tot het weer.) We horen van je..... dit gezegd hebbende ga ik genieten van een kop kippensoep

  • 27 April 2012 - 19:54

    Rogier En Laure:

    o ja nog ff dit het eerste sms je van vandaag dat je binnen kreeg was deel 2, deel 1 heb je geloof ik net pas binnengekregen....

  • 27 April 2012 - 20:24

    Annie:

    hoi frans
    ik hoop dat je nooit in die bus stapt
    ook al is de verleiding ooit wel eens aanwezig (het weer, niet fit, geen zin,enz,) dan kun je ook echt zeggen ik heb hem gelopen.
    grt an will guus

  • 28 April 2012 - 13:19

    Saskia:

    Beste mensen,
    Ik heb net een groot aantal reacties verwijderd omdat ze inhoudeljik niets meer te maken hadden met de camino die mijn vader momenteel aan het lopen is. Denk allemaal na voor je wat schrijft. Iedereen loopt de tocht op zijn of haar manier en waarschijnlijk heeft iedereen andere motieven om de tocht te maken. Ik kan alleen maar schrijven dat ik respect heb voor iedereen die de tocht loopt ongeacht het vetrekpunt. Peregrinofrans, ook jij hebt de tocht gelopen maar realiseer je wel dat jouw tocht niet de tocht van een ander hoeft te zijn. Na wat googlen zag ik dat je bij veel mensen die met de camino bezig zijn reacties achterlaat en dat het vaak letterlijk dezelfde reactie is, dat komt op mij niet erg authentiek over en wekt de indruk dat je het plaatsen van een reactie belangrijker vindt dan de reactie zelf. Heb a.u.b. wat meer respect voor je medepelegrinos en reageer wat minder belerend.

  • 28 April 2012 - 14:17

    Jan:

    Dag Frans.
    Je gaat goed lijkt me.
    Het is een goed idee om door te lopen naar Muxia. Misschien kun nog van Muxia naar Santiago terug lopen, als je veel dagen over hebt.
    Santiago is leuk voor een paar dagen, maar als je alleen bent bent is een weer erg lang.
    Nog bedankt voor je reisadvies van Biarritz naar Irun.
    Ik vertrek a.s. woensdag. Ik hoop, dat ook daar het weer beter wordt.
    Nog veel succes.
    Succes.
    Jan

  • 23 September 2015 - 12:09

    Suzanne Van Der Beek:

    Beste Frans Schepers,

    In het kader van een onderzoek op de universiteit van Tilburg schrijf ik een studie over online pelgrimsverhalen. Ik zou graag een gedeelte jouw blog opnemen ter illustratie en hoop je daar je toestemming voor wilt geven. Zou je misschien contact met me op willen nemen via s.e.vdrbeek@uvt.nl

    Alvast bedankt, en vriendelijke groet,
    Suzanne van der Beek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 20 Juni 2011
Verslag gelezen: 621
Totaal aantal bezoekers 315851

Voorgaande reizen:

09 Mei 2022 - 26 Mei 2022

NL- Pelgrimspad 2022

17 September 2021 - 08 Oktober 2021

10 jaar Camino de Santiago

26 Mei 2019 - 14 Juni 2019

Caminho da Geira e dos Arieiros 2019

22 Mei 2018 - 15 Juni 2018

Camino de Torres 2018

27 Mei 2017 - 22 Juni 2017

CAMINO LEBANIEGO EN VERDER 2017

20 April 2016 - 11 Mei 2016

Camino Invierno,Sanabres,Fisterra en Ingles 2016

20 Mei 2015 - 10 Juni 2015

Camino Portugues del Interior 2015

23 Mei 2014 - 20 Juni 2014

Camino Primitivo/Ingles en Finisterre 2014

06 Juli 2013 - 07 Juli 2013

Kennedymars Someren 2013

10 Mei 2013 - 31 Mei 2013

Camino Portugues/Fisterra 2013

07 Juli 2012 - 08 Juli 2012

80 km Kennedymars Someren juli 2012

17 April 2012 - 27 Mei 2012

Camino Francés/Fisterra 2012

Landen bezocht: