Dag 6 - 23 april 2012 - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Frans Schepers - WaarBenJij.nu Dag 6 - 23 april 2012 - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Frans Schepers - WaarBenJij.nu

Dag 6 - 23 april 2012

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

23 April 2012 | Spanje, Logroño

Vandaag een korte etappe van Torres del Rio naar Logrono, 21 km en 33969 stappen. Een niet zo'n geweldige route, in het begin ging het nog, maar toen Logrono in zicht kwam met nog 16 km te gaan kwam er te veel asfalt op de route. Bovendien vraag ik me af of de route wel ooit zo heeft gelopen en niet om wille van de autoweg en het industriegebied is omgelegd. Ben ondertussen met mijn schoenen bij de schoenmaker geweest, nieuwe hakken waren nog niet nodig, hij heeft een noodvulling aangelegd en nu kan ik er volgens hem weer zeker 500 km tegen. Ik kom dan nog wel een dikke 100 km tekort maar dat gaat dan zoals het een echte pelgrim betaamt op de blote voeten. Mijn indeling begint langerzamerhand een vast patroon aan te nemen. Tussen 06.00 en 07.00 uur opstaan, een snel kattenwasje, rugzak inpakken, afscheid nemen van de anderen en op pad. Ik loop altijd alleen en de eerste 4 uren wordt er niet gestopt tenzij voor sanitaire problemen. Rond de klok van 11.00 wordt er gestopt voor het ontbijt en tegelijkertijd de lunch, meestal bestaat dit uit een half stokbrood met sardines of chorizo, een sinaasappel of een peer en een kwart liter melk of karnemelk. Het hele verhaal duurt niet langer dan 30 minuten en dan gaan we weer op pad. Afhankelijk van waar we zijn wordt er tussen 13.30 en 14.30 uur gestopt. Aanmelden bij de herberg en wat er dan verder gaat gebeuren daarover morgen.
Al jullie reacties zijn erg welkom en doen mij heel veel deugd.
Tot morgen en groetjes uit een steeds zonniger Spanje.
Groetjes Frans.

Overnachtingsadres:
Herberg Prive Puerta del Revellin Logrono.
Beoordeling: 7

• 23 April 2012 - 14:05

Reihoo:

Hoi Frans,

Ik vind je verslagen mooi!

Peregrinofrans geeft echter ook een goede aanvulling op je verslagen.
    Ik lees ook die reacties van hem met plezier!

Buen Camino. Rein

• 23 April 2012 - 14:53

Jeanne En Tinus:

Hallo!!

Ik hoop dat het weer steeds beter wordt ,en ook blijft.
    Dus de schoenmaker is niet net als hier,want hier moet altijd wel iets gebeuren.Nu verder weet ik niets te melden.
    Tot het volgende verslag.

Groetjes uit Geldrop

• 23 April 2012 - 16:24

Kokoloog (ger):

en zo is het maar net. alvast een fijne wandeling voor morgen, en wat schaft het culinaire potje vandaag

• 23 April 2012 - 17:00

Corrie En Gerrit.:

Hoi Frans.
    Ik heb alle verslagen van Jou terug-gelezen.Geweldige prestatie tot nu.
    Een klein malheur was de hakken smid zo als jij dat noemde.Maar als dat alles is.Volgens de mail zou het weer morgen beter worden,goede vooruit zichten.Dus Frans veel plezier en 'n fijne trip verder.Gr corrie en Gerrit.

• 23 April 2012 - 17:52

Anja:

Ik volg Camino Frans nu al een paar dagen maar raak verward door de reacties van Peregrino Frans. Zijn de camino en de peregrino dezelfde Frans of zijn er 2 Fransen die toevallig op hetzelfde moment dezelfde route volgen?

• 23 April 2012 - 18:59

Ans:

Dag meneer Frans, leuk om u te volgen al ken ik u niet. Volgend jaar deze week ga ik vertrekken dus ook de weersomstandigheden intereseren me heel erg. Het is en blijft bijzonder, alles wat ik er over hoor en lees. Ik blijf u volgen en wens u een heel mooie CAMINO, groeten Ans

• 23 April 2012 - 20:51

Irene:

Ola Frans, geweldig en spannend om je reisverslagen te lezen, wat ik begrijp loop je camino frances, toch wel erg pittig, wil dit ook binnenkort doen, dus misschien in limburg wat zweet en tranen oefenen. Je te souhaite bonn courage et bon camino, ultreia

• 23 April 2012 - 21:01

Kees:

Wat bijzonder mooi om vanaf hier je verhalen te lezen. We wensen je veel succes en hopen dat je mooie droge en zonnige dagen krijgt! Gods zegen!

• 23 April 2012 - 21:38

Ton Schepers:

Wat gaat de "tocht der tochten" ontzettend goed.
    Het is toch geweldig om door de natuur te wandelen en heel veel mensen te ontmoeten.
    Nog veel plezier!

Groetjes,
    Ton

• 23 April 2012 - 22:19

Buurman:

Eej Frans!!!

Ik vind het heel knap van je dat je zo'n eind durft te lopen.
    Ik zal je wel missen
    Ik hoop dat het je lukt en dat je weer veilig thuiskomt!!!

Groetjes,

Buurman

• 23 April 2012 - 22:33

Gerard:

Hoi Frans,

Ja je snurkt Frans en dat wist je zelf ook wel

Ik denk dat je door een dergelijke "wandeling" in je ééntje ingevuld en beleefd ook gevormd wordt en ben dus benieuwd hoe je weer zult aarden in Sittard! Hoe veranderd ben je na deze tocht Frans?
    Of vraag je dat je zelf ook wel af.

Groet uit Sittard

• 24 April 2012 - 08:51

Annie:

geweldig zoals het nu gaat,je schrijft dat het weer steeds zonniger wordt
    maar hoeveel graden is het daar?
    en hoeveel km heb je er nu opzitten?
    het ga je goed,tot de volgende keer
    grt will, an ,guus .