Het aftellen is begonnen. - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Frans Schepers - WaarBenJij.nu Het aftellen is begonnen. - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Frans Schepers - WaarBenJij.nu

Het aftellen is begonnen.

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

07 April 2012 | Nederland, Sittard

Nog slechts 10 dagen en dan ga ik vertrekken. Om half zeven vertrek van Sittard naar Charlerois Airport, 10.40 uur met Ryanair naar Biarritz en vandaar met de minibus naar Saint Jean pied de Port.Verwachte aankomst 15.00 uur.Inchecken in de herberg en me bezig houden tot 19.00 uur, dan een gezamenlijke maaltijd en om 22.00 uur is het bedtijd.De volgende morgen op 18 april om 07.00 begint de eerste wandeling van Saint Jean pied de Port in Frankrijk naar Roncevalles in Spanje, afstand ongeveer 26 km met een hoogte verschil van ongeveer 1250 meter.
Mijn voorbereidingen heb ik afgesloten met een wandeling van 40 km over het Krijtlandpad.De komende dagen maak ik alleen nog maar korte wandelingen van 10 - 15 km en deze ook nog rustig aan. In totaal heb ik er ondertussen ruim 3000 km opzitten, dus met de conditie zit het wel goed.Deze week mijn uitrusting nog maar eens gecontroleerd en gekeken wat er eventueel thuis kan blijven enz.Het totale gewicht van mijn rugzak bedraagt nu 7,700 kg. incl. eten en drinken voor onderweg. Hieraan zal niets meer veranderen.
Ik zie de wandeling van ongeveer 900 km dan ook met vertrouwen tegemoet en hou jullie indien mogelijk, afhankelijk van een internetverbinding, dagelijks op de hoogte en soms live via een sms update via deze site.
Zo dit was mijn laatste bericht vanuit Nederland,ik groet u allen.
Frans.

Salvete advenea.
Peregrino soy,a Santiago voy.
:SMS update:: 17 april 2012 :
Live van de camino.Goed aangekomen. Morgen wegens te veel sneeuw lage route naar Roncevalles. Hopelijk morgen internet.

• 07 April 2012 - 10:56

Jeanne En Tinus:

Frans je kunt deze laatste dagen jullie maianna nog lekker verwennen.
    Want dadelijk als je vertrekt is het niet alleen voor jou afzien maar denk eens aan marianna al die dagen zonder jou hoe zwaar dar zal zijn hahahahaha
    groetjes van ons

• 07 April 2012 - 13:09

Tinus En Jeanne:

Frans,
    Ik hoop dat je een fijne trip hebt.
    Je hebt er ook genoeg voor gedaan,
    en getraind de vele kilometers.
    We hopen dat alles gaat zoals je hoopt.
    Een fijne en een gezonde wandeling.
    We houden het wel bij vanuit Holland.
    Tot na de bedevaart!!

Tinus en Jeanne

• 16 April 2012 - 10:44

Mies :

Frans,

Ik wens je een boeiende en inspirerende tocht.
    Ik start zelf begin mei in frankrijk en hoop eind mei in St.JPdP te zijn .
    Buen Camino

• 01 Februari 2018 - 18:31

Nico De Fretes:

Hallo Frans,

Beste Nico

Ik zou graag in contact komen met een zekere Frans uit Sittard, die in 2017 een camino heeft gelopen.
    Het gaat om het volgende:
    Mijn zoon heeft een wereldreis gemaakt en zijn reisverhalen laten vastleggen in een fotoboek van waarbenjenu.
    Toen dit boek geleverd werd, bleek dat het om een “misdruk” ging. Alleen op de kaft staan foto’s van mijn zoon; de volledige inhoud met tekst en foto’s zijn van iemand anders, nl Frans uit Sittard.
    Mijn zoon heeft inmiddels een nieuw, goed exemplaar gekregen. Omdat het andere exemplaar verder een prachtboek is, met alleen een voor dhr Frans, foute kaft, zou ik hem dit boek willen geven.
    Om met hem in contact te kunnen komen ben ik in het boek gaan zoeken naar aanknopingspunten en vond toevallig ergens één e-mailadres: dat van U.
    Vandaar dat ik via U in contact probeer te komen met dhr. Frans.
    Zou U mij verder kunnen helpen? U kunt deze mail evt doorsturen naar dhr. Frans.
    Ik ben benieuwd.

Met vriendelijke groet,
    Lambert van der Loo
    l.vanderloo@12move.nl

misschien van jou kan je contact op nemen b.v.d. Nico