Dag 4 Groot Ammers - Hardinxveld G-dam 26,9 km. - Reisverslag uit Bodegraven, Nederland van Frans Schepers - WaarBenJij.nu Dag 4 Groot Ammers - Hardinxveld G-dam 26,9 km. - Reisverslag uit Bodegraven, Nederland van Frans Schepers - WaarBenJij.nu

Dag 4 Groot Ammers - Hardinxveld G-dam 26,9 km.

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

12 Mei 2022 | Nederland, Bodegraven

Een niet onbelangrijk onderdeel van deze wandeltocht zijn de overnachtingen.

Tot nu toe heb ik het gewoon goed getroffen maar de overnachting in Groot Ammers bij de fam. den Hartog springt er in positieve helemaal boven uit.

Vanaf het eerste moment werd ik erg vriendelijk en hartelijk ontvangen en niets was teveel om het mij naar mijn zin te maken. Zelfs een vergeten oplader werd me na gebracht. Fam.den Hartog nogmaals bedankt en doe zo voort. Goed bezig. Na mijn vertrek om 09.00 uur, het ontbijt was een beetje uitgelopen, eerst ongeveer 1,5 km lopen om weer op de route te komen dan een lange weg langs het water langs een viertal molens en na ruim 3 km het water overgestoken ( brug ) en aan de overzijde weer terug in dezelfde richting maar dan aan de andere kant van het water. Na ongeveer 1,5 km links af over een onduidelijk grasland en dit ruim 4 km.. Na 4 km links een brug over en weer links en langs hetzelfde water weer 1,5 km terug in dezelfde richting.

Nu kwam ik uit bij Gasterij de Donk . Koffie ? Nee hoor de Gasterij is alleen geopend op vrijdag en zaterdag van 12.00 - 17.00. Snel even op de navigatie gekeken en besloten door te lopen naar Bleskensgraaf 4,5 km verder.

Hier was de horeca open en wel restaurant " bij de Burgemeester" hier een heel goed verzorgde uitsmijter gegeten samen met 2 koffie. Na mijn pauze even langs de flappentapper, jammer maar helaas de flappentapper was een paar maanden geleden opgeheven. De vriendelijke dame die me dit vertelde stuurde meaar de Spar supermarkt en jawel daar was pinnen geen enkel probleem.Met nog 14 km te gaan weer op pad. Even langs en ähet water, een brug over en de polder in en voor wederom ongeveer 4 km over graslanden en ik zou het bijna vergeten over een behoorlijk aantal poorten. Ja er overheen want ze zaten allemaal op slot. De eerste twee waren voorzien van een overstap. Maar die waren gemaakt voor personen van ongeveer 2 meter.

Maar geen paniek ook dat heb ik overleefd. Weer terug op het asfalt met gezwinde spoed verder tot net voor de Betuwe lijn en dan door een weg met aan weerszijden kleine wilgebomen. De laatste km tot aan mijn overnachtingsadres was een recht toe recht aan asfaltweg.

Gelukkig kan ik wederom terugkijken op een mooie tocht onder perfecte weersomstandigheden.

Morgen een tocht van wederom 26,9 km althans volgens het boekje. Voor alle duidelijkheid ik meet de afstand van overnachtingplaats naar overnachtingplaats.

Tot morgen,

Gem. loopsnelheid 4,7 km per uur

Gem. overall 4,0 km per u

• 13 Mei 2022 - 08:10

Annemieke Notenboom:

Fijn om weer met je mee te “ lopen” , krijg altijd weer zin en inspiratie.

• 13 Mei 2022 - 09:57

Toos:

Hoi
    Mooie foto's.en omgeving.
    Fijn dat er ook vriendelijke mensen zijn.
    Grt en succes.
    Toos

• 13 Mei 2022 - 12:26

Nico:

leuk om het weer te lezen en lopen in gedachten met je mee

• 13 Mei 2022 - 21:45

Corry :

Het weer is ook een meevaller op deze leuke wandeldagen.
    Morgen weer een nieuwe dag in het mooie Nederland.
    Groetjes Corry