Dag 1 Amsterdam - Aalsmeer 22,3 km. - Reisverslag uit Aalsmeer, Nederland van Frans Schepers - WaarBenJij.nu Dag 1 Amsterdam - Aalsmeer 22,3 km. - Reisverslag uit Aalsmeer, Nederland van Frans Schepers - WaarBenJij.nu

Dag 1 Amsterdam - Aalsmeer 22,3 km.

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

09 Mei 2022 | Nederland, Aalsmeer

Vanmorgen in alle vroegte, 05.47 uur, vanuit Sittard naar Amsterdam vertrokken voor de start van mijn Pelgrimspad. Mooi op tijd aangekomen en om 08.00 vertrokken voor mijn eerste etappe met bestemming Aalsmeer.

De etappe begint met een zig zag route door Amsterdam langs bijna alle bekende bezienswaardigheden om te eindigen bij de ingang van het Vondelpark. In de stad was het nogal druk met vooral fietsers, die niets of niemand ontzien en het vooral begrepen hebben op voetgangers zeker als deze het lef hebben om op het fietspad te komen. Nu moet ik eerlijk zijn in ben absoluut geen fan van de stad Amsterdam maar voor de start van het Pelgrimspad moest ik hier zijn. Het Vondelpark doorkruisen was ook al geen genoegen vanwege wederom alle fietsers die de volledige ruimte opeisen en zich hier naar gedragen. Op zij, op zij, ik wil voorbij. Tel daarbij op het

ontelbaar aantal loslopende honden en je bent blij dat je er door heen bent.

Na het Vondelpark nog een stukje bebouwde kom en toen, na 7 km, de eerste markering. Voorheen geen enkele aanwijzing en was het lopen op GPS een must. Uiteindelijk beland bij het Amsterdamse Bos dat eveneens helemaal doorkruist moest worden en wederom via allerlei min of meer bekijkenswaardigde dingen, interessant voor de tourist maar de zin voor een wandelaar op een pelgrimsroute ontgaat me volledig. Het Amsterdamse Bos is aanzienlijk groter dan men zou verwachten, dus het duurde enkele uren voordat we het Bos konden verlaten en ons konden begeven naar Aalsmeer. Na het verlaten van het Bos nog een paar kilometer naar mijn overnachtings adres in Aalsmeer. Waar ik inmiddels ben aangekomen.

Terugkijkend op de dag van vandaag kan ik kort en bondig zijn , teleurstellend voor een route die zich presenteert als Pelgrimsroute. Ik denk dat er meer passender route is te bedenken.

Morgen de lange etappe van Aalsmeer via de Kwakel en Aarlanderveen naar Reeuwijk over ongeveer 40 km. Volgens hetgeen ik op de kaart en de beschrijving heb gezien en gelezen is dit een veel rustigere en mooiere etappe dan die vandaag.

Hiervan morgen een verslag.

Tot dan, Frans.

PS.

Bovenstaand heb ik mijn mening weergegeven en het staat iedereen vrij om het daar niet mee eens te zijn.

De statistieken:

Afstand 22,3 km.

Vertrek 08.00

Aankomst 14.30

Onderweg 6.30 uur

Pauze 0.55 uur

Looptijd 5.35 uur

Gem. loopsnelheid 4,0 km/uur

Snelheid overall 3,4 km/uur.

• 10 Mei 2022 - 07:22

Jan Van Mierlo:

Zo zie je maar weer Frans, ieder zijn eigen ervaring.
    Ik heb het vorig jaar anders beleefd. Minder druk.

• 10 Mei 2022 - 09:13

Toos:

Hey
    Nu maar hopen dat t vandaag beter gaat.
    Succes.
    Grt.toos

• 10 Mei 2022 - 12:42

Corry Soeters-Witteveen:

Deze 1e wandeldag is dus alweer voorbij en vandaag hopelijk een positievere ervaring.
    Groetjes Corry

• 11 Mei 2022 - 09:41

AN:

Hoi oeps de eerste dag ziet er niet rooskleurig uit
    Morgen meer loop plezier
    Grt An & Will