Dinsdag 26 mei 2015. Wandeldag 6. - Reisverslag uit Verín, Spanje van Frans Schepers - WaarBenJij.nu Dinsdag 26 mei 2015. Wandeldag 6. - Reisverslag uit Verín, Spanje van Frans Schepers - WaarBenJij.nu

Dinsdag 26 mei 2015. Wandeldag 6.

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

26 Mei 2015 | Spanje, Verín

CHAVES PORTUGAL - VERIN SPANJE
Vandaag de laatste kilometers door Portugal. Van Chaves naar de Spaans/Portugese grens, 14 km en daarna door naar Verin in Spanje een kleine 15 km. Bij vertrek uit Chaves eerst over een oninterressante oude verbindingsweg en daarna een klein oud dorpje, wat ook het enigste bezienswaardige was tot dus ver. Wat ging komen was nog erger over een brede 4 baans weg richting Spanje en ook nog langs een druk en stinkend industrie gebied. Na het industriegebied gepasseerd te zijn een kilometers lange weg evenwijdig aan de Spaanse grens om deze vervolgens in de place to be , Vilarinho da Raia over te steken. Aan de ander kant van de grens direct links lang de Rio Tamego, ik denkende we blijven het dal volgen tot Verin. Nou mooi niks, zoals gebruikelijk, jawel weer omhoog en omlaag en werkelijk elk dorpje passerend wat maar mogelijk was. Intussen wederom de 30 graden grens gepasseerd. Dus op tijd pauzeren en veel heel veel drinken.Mooi op tijd 13.30 uur in de herberg dus een lange rust tot morgen vroeg. Nog even over gisteren. Gisteravond in de herberg een lang gesprek gehad met de herbergiester, een Parisienne die in Chaves woont. Zij was uiterst verwonderd dat er een Nederlander over de Portugues Interior liep. Heeft haar boeken van de afgelopen 3 jaar nagekeken en inderdaad geen Nederlander te vinden, de enigste buitenlanders in deze drie jaar waren 4 Spanjaarden en dat was 2 jaar geleden. Volgens haar was ik tot nu toe de eerste en de enigste Nederlander die deze route liep. Ze heeft mijn naam en alle anderen gegevens genoteerd en zou het verder uitzoeken, wel moest ik flink wat reklame maken voor deze route dan werden de voorzieningen ook beter. Zoals jullie begrepen hebben zit de Camino Portugues Interior er nu op. 226 kilometer in 6 dagen en met dit weer en met dit terrein en toch nog een gemiddelde van 37,6 km/per dag, wie doet me dit na ?. Morgen stap ik over op een variant van de Camino Sanabres de route via Xinzo de Limia en Allariz en om daarna over te stappen op de hoofdroute van de Camino Sanabres. Twee pittige etappes een van 33 en een van 44 kilometer. Morgen dus de eerste van Verin naar Xinzo, een vroeg vertrek is gepland. Maar daar over morgen meer. Tot dan,
Frans.
O,ja de problemen met internet zijn opgelost. Heb sinds vandaag mijn eigen Hot Spot bij me.

• 26 Mei 2015 - 21:26

Annie:

hoi Frans
    Gaaf kom je in het boek ginnes book of records?
    we raar dat er bijna niemand komt, maar ook weer apart.
    maar nu hoef je ook met niemand rekening te houden,altijd plaats in de herberg.
    maar ook wel een beetje saai?
    grt Will-An