Nog minder dan 100 dagen en dan.............. - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Frans Schepers - WaarBenJij.nu Nog minder dan 100 dagen en dan.............. - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Frans Schepers - WaarBenJij.nu

Nog minder dan 100 dagen en dan..............

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

13 Februari 2015 | Nederland, Sittard

Nog minder dan 100 dagen en dan start ik voor het vierde jaar op een rij voor een Camino. Zoals bekend een van de onbekendste, de Caminho Portugués Interior. Ik heb deze gekozen omdat deze niet of nauwelijks gelopen wordt.
In 2014 zijn er in Viseu, waar ik ook start, slechts 70 pelgrims vertrokken, onderweg zijn er in de tussenliggende plaatsen nog 328 vertrokken en dat brengt het totaal in 2014 op 398 ( opgave pelgrimsburo Santiago).De meeste pelgrims lopen van de eerste etappeplaats in Spanje, Verin, direct door naar de Camino Sanabrés via Laza en Xungueira naar Ourense. Ik ga vanaf Verin verder via Xinzo de Limia en Allariz naar Ourense en kom daar pas op de Camino Sanabres. Ook dit is een uitermate weinig belopen route, afstand ongeveer 73 km. met onderweg maar een herberg en die ligt ook nog erg ongunstig.Heb de 73 km gesplitst in twee etappes met in Xinzo de Limia een overnachting in een eenvoudig hotel, al gereserveerd, en in Ourense een overnachting in een private herberg, ook al gereserveerd.Nu weet ik dat er pelgrims zijn die vinden dat je niets moet reserveren en maar moet zien waar de dag je brengt, ik speel liever op zeker, ik vind het een geruststellende gedachte dat ik,als ik aankom in mijn geplande overnachtingsplaats, zeker weet dat er een bed voor me klaar staat. Bovendien iedereen doet de Camino op zijn manier of niet ?.
Wat betreft de voorbereidingen en trainingstochten ben ik heel tevreden van de geplande trainingskilometers, 1800, heb ik er inmiddels 1250 opzitten en dit tot volle tevredenheid. Zit nu op een gemiddeld tempo van 5,8 km/u loopsnelheid en een gemiddelde snelheid overall, dus inclusief pauze, van 5,0 km/u, dus de etappes van rond de 40 km zullen geen problemen opleveren.Ik loop nu 2 tochten per week van ongeveer 30 - 35 kilometer en tegen 5,8 per uur en 2 korte tempo tochten van 6 kilometer tegen een tempo van 6,5 km/u.Op Paaszaterdag loop ik als test de Kennedymars in Sittard en daarna nog een paar tochten van ongeveer 20 kilometer, even een weekje op vakantie, eind april/begin mei, dan nog een paar heel korte wandelingen van 10 kilometer en dan zijn we er weer klaar voor
Half april beginnen met de uitrusting in orde te maken, maar daarover later meer.
Al met al hoef ik me voorlopig niet te vervelen.
Tot de volgende.
Frans.

• 16 Februari 2015 - 13:06

Annie:

hoi Frans
    100 dagen klinkt nog ver weg ,maar is zo hier
    ff een vraagje waarom wordt deze route bijna niet gelopen .
    daar moet toch een reden voor zijn ,of te zwaar of te saai of te weinig plek om te slapen?
    al met al goed dat je weer iets nieuws probeert succes .
    tot de volgende keer

grt will-an

• 27 Februari 2015 - 10:09

Cilia-en-Henk Zijlstra:

Frans, wat leuk dat je ons volgt. Zullen wij straks ook proberen.
    Groeten.

• 06 Maart 2015 - 13:43

Heleen:

Met belangstelling je verslagen gelezen. Op deze manier wil ik mijn tocht ook gaan maken. Lekker helemaal op je zelf en alles tot in de puntjes voorbereid. Lekker lange etappes. Super, OK blijf je volgen.
    Heleen