Donderdag 5 juni 2014 Reisdag/rustdag - Reisverslag uit Ferrol, Spanje van Frans Schepers - WaarBenJij.nu Donderdag 5 juni 2014 Reisdag/rustdag - Reisverslag uit Ferrol, Spanje van Frans Schepers - WaarBenJij.nu

Donderdag 5 juni 2014 Reisdag/rustdag

Door: Caminofrans

Blijf op de hoogte en volg Frans

05 Juni 2014 | Spanje, Ferrol

Vandaag een reis en rustdag. Reisdag wil zeggen de verplaatsing van Santiago naar Ferrol per bus. Rustdag, er hoeft niet gelopen te worden althans dat dacht ik. Vanmorgen bijtijds bij het busstation van Santiago, kaartje gekocht en koffie gedronken. Om 09.00 aanwezig bij de bus die om 09.15 zou vertrekken. Maar de chauffeur had het erg druk met de krant lezen en koffie drinken. Al met al om 09.35 vertrok de bus naar Ferrol, normaal een rit van dik een uur. Na ongeveer een half uur rijden reed de bus het parkeerterrein bij een tankstation op en de chauffeur maakte ons, zegge en schrijven 6 passagiers, duidelijk dat er iets niet goed was met de bus. We moesten rustig blijven zitten, hij ging bellen. Dit bellen duurde al mer al ruim 20 minuten. Twee Spaanse dames vroegen of ze naar het tankstation naar het toilet konden gaan. Na veel heen en weer gepraat vond de chauffeur dit goed. De andere vier stapten ook uit en we gingen naar het tankstation koffiedrinken. De chauffeur had inmiddels verteld dat er een andere bus ging komen. We hadden net onze koffie in de hand en de chauffeur kwam vertellen dat de bus weer in orde was en dat verder gingen rijden. We vertrokken, maar na ongeveer 50 meter telefoon voor de chauffeur, hij moest wachten op de anderen bus. Half uurtje later daar kwam de andere bus en als je nu dacht dat we moesten overstappen, nee hoor de andere bus ging voor ons rijden ( Spaanse logica) en kwamen door al dit gedoe pas om 11.45 uur aan in Ferrol i.p.v. om 10.25 uur. Bij het busstation de weg gevraagd naar de haven waar de Camino des Ingles, die ik morgen start, begon. Werd dus prompt naar de verkeerde haven gestuurd.Uiteindelijk toch nog bij de juiste haven terecht gekomen. Op zoek naar het monument wat het echte startpunt aangeeft, vergeet het maar.Ook een Engels echtpaar wat vanmiddag nog is gestart kon het niet vinden. Dan maar naar mijn overnachtingshostal, Ferrol heeft geen herberg, dat moest volgens de beschrijving vlak bij de haven liggen, maar welke haven er zijn er een stuk of vier.Uiteindelijk maar aan een taxichauffeur gevraagd waar de Carettera Galicia was. Deze was snel gevonden maar de hostal lag bijna op het einde van de straat welke ruim 4 km lang is. Al met al was ik om 16.00 uur op de plaats van bestemming. Dus weinig rustdag.
Morgen start ik met de Camino Ingles van Ferrol naar Santiago i.v.m. wederom te verwachten internetproblemen maakt ik aankomst in Santiago een groot verslag.
Tot dan, Frans.

• 11 Juni 2014 - 19:12

Annie:

hoi Frans

wa een trubbel, je had beter kunnen lopen
    maar als dit het enigste is wat tegen zit mag je niet mopperen toch?
    alles komt weer goed.

grt Will-An