Kennedymars Someren 2012 7/8 juli - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Frans Schepers - WaarBenJij.nu Kennedymars Someren 2012 7/8 juli - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Frans Schepers - WaarBenJij.nu

Kennedymars Someren 2012 7/8 juli

Door: caminofrans

Blijf op de hoogte en volg Frans

10 Juli 2012 | Nederland, Sittard

Zaterdagavond 7 juli 2012 om 22.00 uur viel het startschot voor de 50e Kennedymars in Someren en mijn eerste.
Ik had geen enkel idee wat mij te wachten stond aangezien ik geen enkele ervaring had met het lopen van 80 km achter elkaar op volledig vlak terrein en nagenoeg alleen over verharde wegen. Meteen na het startschot viel ik in de eerste verbazing, men ging van start in een tempo alsof de duivel hen op de hielen zat.Ik werd letterlijk door iedereen voorbij gelopen. Tweede opvallend punt was dat er van alle deelnemers maar een stuk of drie met wandelstokken liepen en heel veel zonder rugzak of gordeltassen.Ik ben zelf gestart in mijn gewone tempo wat ik me vooraf had voorgenomen, een tempo zo rond de vijf km/u.De route ging de eerste 13 km door een aantal kerkdorpen van Someren. Onderweg waren er overal activiteiten meestal georganiseerd door de bewoners zelf.Dweilorkesten,D.J.,complete buurtcafe's en voorzienigen voor de wandelaars waar gratis drank en versnaperingen werden uitgedeeld.Het ging lekker en om 00.30 waren we weer terug in Someren en op weg naar Lierop toen de regen losbarste en niet zo zuinig ook. Ben even gestopt om mijn regenjack en mij gamassen aan te trekken. Buiten dat ik al opviel met mijn wandelstokken kreeg ik ook nogal wat vragen over de gamassen, bijna niemand had die ooit gezien.De wandelaars zonder bagage gingen nu al de mist in want uiteraard ontbrak de regenkleding.Aangekomen in Lierop om 01.48 uur, na 21 km, werd de deelnemerskaart voor de derde keer gescand en was er wederom verzorging door de organisatie.Nadat de regen was opgehouden en de regenkleding uitgetrokken werd er koers gezet om via Mierlo naar Helmond te lopen, nog steeds in het donker. Ondertussen waren de eerste uitvallers alweer lang en breed terug gebracht naar Someren. Met mij ging het prima geen centje pijn en ik kon goed mijn tempo houden.
Opvallend was dat een groot aantal wandelaars die mij direct na de start in een moordend tempo voorbij waren gegaan mij ondertussen opnieuw in hetzelfde tempo voorbij gingen, ik dacht nog hoe kan dit ?. Later kwam ik er achter dat heel veel wandelaars in een heel hoog tempo liepen en bij eerst volgende verzorgings of controle post een pauze van soms wel 30 minuten maakten. Mijn pauze's beperkten zich meestal tot ongeveer 5 minuten, als ik al een pauze maakte.Ondertussen was het licht geworden en om 05.30 barste er een geweldige onweersbui los. Ik was net op tijd om onder een overkapping te kunnen schuilen en wederom mijn regenkleding aan te trekken. Na een 15-tal minuten werd de regen wat minder en opnieuw op pad naar de controle post in Helmond.Hier wederom genoten van de geweldige verzorging door de organisatie, maar vrijwel meteen weer verder gelopen, het regende nog steeds. Ik was nog geen 10 minuten onderweg toe er een ware wolkbreuk plaatsvond, ik had geluk wat ik was opdat moment slechts enkele meters van een soort overdekt marktplein verwijderd wat overigens binnen enkele minuten volstond met wandelaars.De noodgedwongen pauze hier was uiteraard wat langer als gepland. Nog steeds geen lichamelijke problemen en kon mijn tempo nog steeds goed volhouden.Verder ging het over rustige en stille wegen, voor zover er sprake is van rust met bijna 3000 wandelaars op pad, langs het Eindhovens Kanaal naar Geldrop. Voor mij bekend terrein, ik ben in deze omgeving geboren en getogen.Tot nog toe waren er onderweg in alle dorpen en gehuchten nog steeds allerlei activiteiten dit ondanks het vroege uur.In Geldrop wederom een geweldige verzorgingpost rijkelijk voorzien van gratis spijs en drank.
Trouwens alle verstrekte etenswaren en dranken waren volledig afgestemd op de behoefte van de wandelaar.Ondertussen vernomen dat mijn nichtje Josje en haar vriend Teun ook nog in de strijd waren.Ook het thuisfront geinformeerd over mijn vorderingen.Niet onbelangrijk is dat de regen nagenoeg was opgehouden.Om 10.07 uur arriveerde ik in Lierop op het grote 60 km verzorgingspunt. Hier mijn eerste grote pauze.Na een grote sanitaire stop, de natuur laat zich niet plannen, en wat gegeten en gedronken te hebben en enige tijd gewoon niets gedaan te hebben onder de vrolijke klanken van een boerenkapel weer op pad gegaan.
Vanaf nu stond er om de vijf km een bord met de reeds afgelegde afstand, soms motiverend, soms fustrerend.Nog steeds geen lichamelijke problemen en tussen de oren zat het ook goed, als 60 km lukt moet 80 km ook lukken.Via Asten, waar het wederom een groot feest was naar Heusden alwaar het 70 km punt werd gepasseerd.Het was inmiddels volledig droog en zowaar de zon liet zich zien.Buiten dat de voetjes wat warm werden, maar wat wil je na 70 km, geen klachten. Met nog ongeveer 8 km te gaan nog even een kleine pauze nog wat gegeten en gedronken en de hakken in het zand voor het laatste stuk.Nog even een lange weg langs het kanaal, de brug over om na een paar km's eindelijk Someren Eind binnen te wandelen. Eenmaal de bebouwde kom binnengelopen begon een ware zegetocht, overal toeschouwers die elke wandelaar aanmoedigden om de laatste km's te volbrengen.Nog even een omweg door Someren Eind, nog even op de proefstellen met de finish binnen gehoor afstand, hetzelfde in Someren, nog even de eerste bloemen in ontvangst genomen en dan het laatste rechte eind naar het eindpunt.Dit laatste was vrijwel gelijk aan mijn aankomst aan mijn aankomst op het plein voor de kathedraal in Santiago, jawel onder begeleiding van doedelzakmuziek en met hetzelfde ontvangstcomite Marianna en Saskia maar nu met bloemen en over de rode loper naar de finish.Mijn Kennedymars 2012 zat er op.Mijn eerste reactie was, dit is eenmaal en nooit weer, dit is niet mijn ding.Maar...........zeg nooit nooit.De twijfel heeft reeds toegeslagen. Tenslotte moet mij van het hart dat ik en alle andere wandelaars te maken hebben gehad met een fantastische organisatie, het was op alle punten top. Organisatie 100%,bedankt.
Mijn Kennedymars in cijfers.
Start 22.09 uur op 7 juli 2012
Aankomst 15.11 uur op 8 juli 2012
Afstand 80 km
Stappen 115.287
Tijd onderweg 17 uur en 2 minuten
Pauze 1 uur en 35 minuten
Gemiddelde snelheid overall 4,7 kkm/h
Gemiddelde snelheid excl. pauze 5,2 km/h
Aantal deelnemers 2921
Gefinishd 2066
Uitvallers 855
Binnengekomen als no. 1466.
Binnenkomst laatste deelnemer 17.59 uur
Iedereen nog bedankt voor de ondersteuning en de felicitaties.
Groetjes Frans

O, ja, Josje en Teun zijn ook goed aangekomen, proficiat

Vanaf oktober/november 2012 mijn voorbereidingen op mijn Camino 2013.

  • 10 Juli 2012 - 09:50

    Toos Vd Weerden:

    die heb je ook weer binnen!
    goed gedaan!
    gr.

  • 10 Juli 2012 - 13:05

    Annie:

    hoi frans
    ik moet ff zeggen dat ik ook apetrots ben, ik heb hem ooit gefietst
    dat was al een hele klus.
    ik was dan ook een hele trotse moeder toen ons josje binnen kwam.
    ook voor jou en teun geweldig

  • 10 Juli 2012 - 14:47

    Mieke En Gerard:

    hoi Frans,
    proficiat en tot volgend jaar.
    weer een prestatie op je wandellijst.
    gr., Mieke

  • 18 Juli 2012 - 13:27

    Jan Willem:

    Je raakt eraan verslaafd, wandelen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 20 Juni 2011
Verslag gelezen: 1595
Totaal aantal bezoekers 315628

Voorgaande reizen:

09 Mei 2022 - 26 Mei 2022

NL- Pelgrimspad 2022

17 September 2021 - 08 Oktober 2021

10 jaar Camino de Santiago

26 Mei 2019 - 14 Juni 2019

Caminho da Geira e dos Arieiros 2019

22 Mei 2018 - 15 Juni 2018

Camino de Torres 2018

27 Mei 2017 - 22 Juni 2017

CAMINO LEBANIEGO EN VERDER 2017

20 April 2016 - 11 Mei 2016

Camino Invierno,Sanabres,Fisterra en Ingles 2016

20 Mei 2015 - 10 Juni 2015

Camino Portugues del Interior 2015

23 Mei 2014 - 20 Juni 2014

Camino Primitivo/Ingles en Finisterre 2014

06 Juli 2013 - 07 Juli 2013

Kennedymars Someren 2013

10 Mei 2013 - 31 Mei 2013

Camino Portugues/Fisterra 2013

07 Juli 2012 - 08 Juli 2012

80 km Kennedymars Someren juli 2012

17 April 2012 - 27 Mei 2012

Camino Francés/Fisterra 2012

Landen bezocht: