Een nieuwe uitdaging in 2014 - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Frans Schepers - WaarBenJij.nu Een nieuwe uitdaging in 2014 - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Frans Schepers - WaarBenJij.nu

Een nieuwe uitdaging in 2014

Door: Caminofrans

Blijf op de hoogte en volg Frans

02 November 2013 | Nederland, Sittard

Na veel gepuzzel en plannen is het eindelijk zover, mijn nieuwe tocht voor 2014 staat vast. Bij het plannen van mijn tocht in 2014 speelt mee dat we met het thuisfront hebben afgesproken om drie maximaal vier weken van huis te zijn en we weten allemaal moeders wil is wet. Dus het is passen en meten als je binnen maximaal 4 weken, incl. de reisdagen een kleine 650 km wil lopen. Maar we zijn er uit voor 2014 staan er maar liefst drie Camino's gepland nl. de Primitivo van Oviedo , naar Santiago, afstand 320 km, de Ingles van Ferrol naar Santiago, afstand 122 km en de Finisterra, het rondje Santiago, Olveroa, Muxia, Finisterra, Santiago, 205 km. In totaal 647 km, 25 wandeldagen, 3 reisdagen en een rustdag. Gemiddeld te lopen ongeveer 26 km/dag.
Gestart wordt er in de tweede helft van mei 2014 in Oviedo met de Camino Primitivo, naar men zegt de zwaarste en de mooiste van allemaal. Ik weet het nog niet maar we zullen wel zien. Het enigste nadeel is dat de laatste 50 km gelijk lopen met de zeer druk belopen Camino Frances. Gelukkig heb ik in deze 50 km maar een overnachting gepland en in het uiterste geval kunnen we die 50 km ook in een dag doen. Na aankomst in Santiago de volgende dag per bus of trein naar Ferrol om de Camino Ingles te doen, de Ingles of te wel de Engelse weg, wordt veel belopen door jawel: Engelsen. De Ingles is een korte maar krachtige tocht welke we in maximaal 5 dagen willen afleggen.
Na aankomst in Santiago direct door voor het inmiddels mij zeer bekende rondje over de Camino Fisterra. Na terugkomst in Santiago even een dag rust en de volgende dag via Porto weer naar huis.
Een probleen was om op een dag in Oviedo te komen maar het is inmiddels gelukt. Met Ryanair van Eindhoven naar London en vandaar met Easyjet naar Oviedo en toch nog om 15.45 uur in Oviedo.
De juiste data staan nog niet helemaal vast maar daar heb ik nog tijd genoeg voor evenals voor de nodige trainingskilometers. Voor de trouwe volger is het inmiddels bekend dat ik minimaal drie keer de te lopen afstand in de benen wil hebben. Deze keer dus ongeveer 2000 km te gaan.
Over het verder verloop van mijn voorbereidingen houd ik jullie op de hoogte.
Hasta otra Frans.

• 02 November 2013 - 18:26

Toos:

frans
    fijn dat je van moeders weer mag gaan haha
    dat word weer een mooie uitdaging.
    we houden het in de gaten.
    gr.toos en onze leo

• 03 November 2013 - 00:10

Giny:

Hoi Frans,
    We achtervolgen elkaar. Ook ik zat te denken om de primitivo te gaan lopen.
    Alvast veel succes met de voorbereidingen. Groetjes Giny

• 03 November 2013 - 05:34

Mieke:

Fijn dat moeders ook nog wat te zeggen heeft.
    Succes met de voorbereidingen.
    Grtj, Mieke en Gerard.

• 03 November 2013 - 13:16

Annie -will:

hoi Frans

weer een mooie uitdaging,ook dit gaat je lukken
    ja die van schepers( moeten we wel een beetje in de hand houden)
    gaat anders mis goe gedaan mariianna.

grt will an

• 03 November 2013 - 20:33

Geert & Wendy:

Hoi Frans,

Wij wensen je veel succes met je uitdaging.

groeten toekomstige pelgrims ( vertrek maart 2014)
    Geert en Wendy

• 05 November 2013 - 13:32

Willie Jacobs:

Hoi Frans,

Ik heb je vooraankondiging gelezen.
    Het ziet er goed uit en het heeft me alvast een beetje meer in de CAMINO sfeer gebracht, maar ook wat meer kennis gegeven over de mogelijke routes die er te gaan zijn!
    In april hoop ik vanaf Limoges mijn 8 e etappe te kunnen gaan aanvangen.
    Voor degene die het leuk vinden om mijn ervaringen deels mee te beleven : www.williejacobs.waarbenjij.nu

Fijne voorpret, veel gezondheid en Bon Camino!

Willie Jacobs
    Dommelen